استاندار بوشهر اعلام کرد: آرزوی دیرینه مردم نخل تقی محقق شد +تصاویر
تاريخ ارسال خبر : 18 سپتامبر 2015 | ساعت 19:31 | کد خبر: 33905 | sv163 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” استاندار بوشهر گفت: دولت تدبیر و امید یکی از خواسته ها و آرزوهای دیرینه مردم شهر نخل تقی از توابع شهرستان علسویه در زمینه تامین آب شرب را محقق کرد.

مصطفی سالاری درآیین بهره برداری از عملیات انتقال آب خط سراسری به شهر نخل تقی اعلام کرد: آبرسانی به شهر نخل تقی همت وزیر نفت و پیگیری مهندس یوسفی بود.

وی یادآورشد: برغم اینکه این پروژه باید خیلی سالها قبل اجرایی می شد، اما با این اوصاف بجاست که از همت مسئولان در دولت تدبیر و امید که با نگاه ویژه به رفع مشکلات مردم در خصوص رفع این مشکل دیرینه مردم نخل تقی تقدیر کرد.

استاندار بوشهراضافه کرد: ۷۵میلیارد ریال از سوی وزارت نفت و سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان نماینده وزارت نفت در استان بوشهر برای تامین آب شرب شهر نخل تقی هزینه شد.

سالاری گفت:به سرانجام رسیدن این پروژه نشان از عزم همگانی دستگاههای مختلف در دولت تدبیر و امید برای توسعه و سازندگی کشور دارد.

وی افزود: با تعامل مسئولان و همکاری بین بخشی رفع مشکلات تسهیل می شود.

سالاری گفت: احداث ۱۲ آب شیرین کن در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم عملیات اجرایی آنها بزودی آغاز شود و در این خصوص دولت نیز خرید ۱۰۰ میلیارد تومان از آب تولیدی آب شیرین کن ها را تضمین خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز گفت: با همت مجموعه منطقه ویژه پارس و در راستای اجرای سیاست های وزارت نفت درتوجه به مناطق پیرامونی صنایع نفت و گاز ، مشکل آب آشامیدنی مردم شهر نخل تقی حل شد.

مهدی یوسفی افزود : تامین آب شهر نخل تقی بصورت پایدار براساس تفاهم نامه بین سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت مدیریت آب خلیج فارس انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: پیش از این تامین آب شهر نخل تقی از طریق آب شرین کن های منطقه ویژه پارس انجام می شد و باوجود اینکه آب تامین شده از منابع مورد اشاره دارای کیفیت مطلوبی بوده است اما با توجه به درخواست های مردمی بمنظور تامین پایدار آب آشامیدنی ، از این رو راه حل جدید جایگزین شده است.

بوهندی نجفی عضو شورای اسلامی شهر نخل تقی نیزگفت: اجرای تفاهم نامه بین دستگاههای اجرایی در ۱۵ ماه قبل و پیگیری محقق شدن این تفاهم نامه با همراهی فرماندار ، استاندار ، مقامات محلی و مسئولان صنعت نفت مستقر در منطقه ویژه پارس از اتفاقات بسیار مهمی بود که توسط شورای اسلامی شهر نخل تقی دنبال شد.

جیره بندی آب در استان بوشهر بخصوص در شهرستانهای جنوبی مشکلات جدی برای مردم ایجاد کرده است.

۹۰درصد آب شرب استان بوشهر از طریق استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود که خشکسالی بیش از ده ساله بر کاهش آورد آب ورودی به بوشهر تاثیر منفی گذاشته است.

هم اینک در مرکز استان بوشهر نیز آب به صورت جیره بندی توزیع می شود که این امر مردم را ناگزیر به استفاده از مخازن ذخیره آب کرده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ