حق قانونی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است
تاريخ ارسال خبر : 18 سپتامبر 2015 | ساعت 20:06 | کد خبر: 33912 | sv172 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه گفت: شورای نگهبان نقش مهم و تأثیرگذاری در انتخابات دارد و نظارت بر انتخابات حق قانونی این نهاد است.امام جمعه

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا الهی اظهار داشت: ترویج و توجه به سبک زندگی اسلامی و تعلیم و تربیت بر اساس آموزه‌های اسلامی از رسالت‌های مسلمانان است.

وی با ذکر سخن پیامبر اسلام(ص) در خصوص تربیت فرزند تصریح کرد: فرزندان خود را ادب کنید و به او محبت و دوستی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بیاموزید و او را با قرآن آشنا کنید.

امام جمعه عسلویه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:  معظم‌له گله مند بودند از برخی که دوسال مانده به انتخابات فضای کشور را انتخاباتی می‌کنند که این سبب مشغول شدن ذهن آنان و کند شدن حرکت مسئولان در خدمت به مردم می‌شود.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: تمام انتخابات‌ها در کشور سالم بوده است متاسفانه عادت بدی که برخی دارند دائم در سلامت انتخابات خدشه وارد می‌کنند و حرف‌های نامربوط می‌زنند که این کار غلطی است.

وی با بیان اینکه رای مردم حق‌الناس است ادامه داد: رعایت حق‌الناس  واجب  شرعی است.

خطیب نماز جمعه عسلویه شورای نگهبان را چشم بینای نظام در انتخابات دانست و گفت: کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می‌‎کنند باید به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه کنند چراکه هرکس مقابل نظام، رهبری و مردم بایستد خودش را نابود می‌کند.

وی افزود: حق قانونی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است و این سیستم نظارت در خیلی از کشورها هم وجود دارد.

امام جمعه عسلویه سالروز کشتار حجاج ایرانی را بدست رژیم آل سعود را مورد اشاره قرار داد و گفت: این جنایت که در سال ۱۳۶۶ اتفاق افتاد لکه ننگ آل‌سعود بود.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه اتفاقات زیادی در موسم حج می‌افتد افزود: وقوع این اتفاقات نشانه ضعف حکام آل‌سعود در حفظ و حراست حجاج خانه خدا هست و ناتوانی آل سعود در این زمینه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس اضافه کرد: ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم صدام علیه ایران و آغاز هفته دفاع مقدس است؛ خاطره رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت ایران را گرامی می‌داریم.

خطیب نماز جمعه عسلویه، با اشاره به روز عرفه، گفت: روز عرفه روز خود شناسی و خداشناسی است سعی کنیم از فیض معنوی این روز استفاده کنیم.

وی، در گذشت عالم  بزرگوار آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت و افزود: ایشان عمری پر برکت داشتند حافظ قرآن و نهج البلاغه بودند و مرید حضرت امام راحل و رهبری و ولایتمداری در جای جای زندگی ایشان درخشش داشت.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ