مشارکت در سرشماری وظیفه ای همگانی است
تاريخ ارسال خبر : 17 سپتامبر 2016 | ساعت 21:21 | کد خبر: 35509 | sv316 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” فرماندار عسلویه مشارکت در سرشماری را وظیفه ای همگانی عنوان کرد.%d8%b3%d8%b1%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c
به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” عبدالله نادری فرماندار عسلویه در همایش شورا ها و دهیاران و ائمه جمعه و جماعات شهرستان عسلویه جهت سرشماری ۹۵ گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ بصورت متمایز نسبت به سال های گذشته و به دو شیوه اینترنتی که از سوم لغایت ۲۴ مهرماه به روش خود تکمیلی انجام خواهد شد که در این روش خانوارها اطلاعات خود را با مراجعه به سامانه اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ثبت خواهند کرد و شیوه الکترونیکی که در این روش ماموران سرشماری از تاریخ ۲۵مهر لغایت ۲۵آبانماه با مراجعه حضوری به خانوارها از طرق مصاحبه با یکی از افراد مطلع خانوار اطلاعات مورد نظررا جمع آوری کرده و در تبلت همراه خود ذخیره می نمایند.

فرماندار عسلویه بر اهمیت آمار و اطلاعات در هر جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: ضرورت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کارآمد، داشتن اطلاعات و آمار دقیق، صحیح و مناسب است که بدون در نظر گرفتن آن حرکت به سوی رفاه و آسایش مردم به چالشی بزرگ مبدل می‌شود.

نادری افزود: با داشتن آمار دقیق، شاهد پیشرفت و توسعه شهرستان خواهیم بود و به فضل خدا این سرشماری با کیفیت بالا و با دقت لازم صورت خواهد گرفت.

نادری هدف این نشست را در دو نکته دانست: ابتدا اطلاع رسانی به عموم مردم پیرامون این طرح بزرگ ملی و اهمیت و جایگاه مشارکت در آن برای هر شهرستان و شهر و روستا و دوم انجام هماهنگی های لازم جهت اطلاع رسانی و تبلیغات پیرامون این طرح بزرگ ملی .

نادری افزود شرکت در مرحله اینترنتی سرشماری باعث کاهش هزینه ها و صرفه در زمان می شود و انتظاری می رود با توجه به زیر ساخت های موجود هر یک از دهیاری های سطح شهرستان با توجه به میزان جمعیت روستان امکانات لازم را جهت ثبت نام اینترنتی در روستا فراهم کننند ومردم را به شرکت در مرحله اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

رییس ستاد سرشماری شهرستان عسلویه: در ادامه از امامان جمعه و جماعات شهرستان ، شورا ها و دهیاران شهرستان خواست تا با اطلاع رسانی به مردم اطلاع دهند که آماری که در این سرشماری گرد آوری می شود به صورت کاملا محرمانه خواهد مانند و جهت برنامه ریزی و تصمیم گیری در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت .

نادری در پایان خاطر نشان کرد عموم مردم و مسئولین به عنوان یک وظیفه همگانی به این سرشماری نگاه کنند و تلاش کنند تمام امکانات لازم جهت هر چه بهتر برگزار شدن این مهم فراهم شود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ