- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برپایی نماز جماعت در تمام مدارس سعدآباد

رئیس آموزش و پرورش سعدآباد از برپایی نماز جماعت در تمام مدارس سعدآباد در سال تحصیلی جدید خبر داد. [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” جعفر امیرزاده شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: تقارن هفته بزرگداشت دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی از برکاتی است که باید از آن برای آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های شهدا و انقلاب اسلامی بهره‌برداری کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش سعدآباد خاطر نشان کرد: در منطقه سعدآباد همکاری خوبی بین مسئولان اجرایی و آموزش و پرورش وجود دارد و در همین راستا یک روز کاری با همراهی امام جمعه محترم، بخشدار، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران وضعیت مدارس را مورد بررسی قرار دادیم و این امر تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت مدارس داشت.

امیرزاده بیان کرد: سال تحصیلی جدید از حیث اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود با تلاش بی‌وقفه مسئولان و مدیران زمینه برای اجرای این طرح که از مطالبات رهبری از آموزش و پرورش است، هموار شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های ضمن‌ خدمت برای آموزگاران پایه‌های دوم و ششم ابتدایی از فعالیت‌های مهمی است که آموزش و پرورش سعدآباد به‌منظور آمادگی هر چه بیشتر برای اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام داده و در این راستا شاهد برگزاری ۱۰۴ ساعت کلاس ضمن خدمت برای آموزگاران پایه دوم و ۱۹۶ ساعت کلاس ضمن خدمت برای آموزگاران پایه ششم ابتدایی بوده‌ایم.

این مسئول با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ نماز در مدارس گفت: نهادینه کردن فرهنگ نماز در مدارس از اهداف مهمی است که آموزش و پرورش مورد توجه قرار داده و در این راستا شاهد برگزاری نماز جماعت در تمام مدارس منطقه سعد‌آباد در تمام مقاطع تحصیلی خواهیم بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش سعدآباد عنوان کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از مسائل مهمی است که مسئولان شهرستان در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار داده‌اند و آموزش و پرورش منطقه سعدآباد برنامه خاصی برای بهره‌گیری از فضای آموزش و پرورش به‌ منظور نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد و در این زمینه از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و دینی بهره خواهیم برد.

امیرزاده اذعان کرد: در برگزاری برنامه‌های مرتبط با هفته بزرگداشت دفاع مقدس برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته‌ایم و برنامه‌های خود را به ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرده‌ایم.