ایجاد پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعت نفت در عسلویه
تاريخ ارسال خبر : 21 سپتامبر 2011 | ساعت 12:34 | کد خبر: 6596 | sv218 | چاپ این مطلب

به گزارش عسلویه نیوز ، سیدجلال‌الدین هاشمی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران ارشد پارس جنوبی اظهار داشت: رشد و توسعه مراکز آموزش عالی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امری مهم و ارزشمند است که امیدوار هستیم با تعامل طرفین به زودی محقق شود.
وی افزود: بدون تردید منطقه پارس جنوبی مستعد برای ایجاد شهرک دانشگاهی صنعت نفت است و باید اهتمام بیشتری برای انجام این مهم داشته باشیم.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: به دلیل زیرساخت‌ها و فضای مناسب موجود، شعبه دانشگاه صنعت نفت با سه مرکز آموزش عالی در پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود.
هاشمی یادآور شد: بعد از بازدید رهبر معظم انقلاب از منطقه ویژه پارس و تاکید ایشان مبنی ضرورت ارائه آموزش‌های عالی و فنی در زمینه اقتصاد نفت و اقتصاد انرژی، مدیران عامل منطقه ویژه پارس، نفت و گاز پارس و رئیس دانشگاه صنعت نفت، تعامل و همفکری و مباحث لازم برای راه‌اندازی شعبه دانشگاه صنعت نفت در پارس جنوبی انجام شد.
وی از ایجاد پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعت نفت در منطقه ویژه خبر داد و افزود: مجموع مذاکرات مقامات صنعت نفت منتج به همکاری و تعامل در سه حوزه آموزشی شامل، ایجاد پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعت نفت در منطقه ویژه، راه‌اندازی دانشکده نفت و گاز با اخذ مجوز از وزارت علوم و راه‌اندازی یک مرکز آموزشی پژوهشی به منظور آموزش و افزایش توانمندی و تخصص کارکنان شاغل در حوزه عملیاتی پارس جنوبی شده است.
این مسئول تصریح کرد: برای ایجاد شهرک دانشگاهی صنعت نفت در منطقه ویژه پارس ۵۰ هکتار زمین مورد نیاز است که البته از امکاناتی که در اختیار دانشگاه صنعت نفت قرار داده می‌شود، تنها به عنوان بهره‌بردار استفاده می‌کنیم و ملک متعلق به سازمان منطقه ویژه پارس است.
هاشمی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد بیان داشت: تشکیل کلاس‌ها منوط به تکمیل ظرفیت رشته‌های دانشگاهی است؛ مقطع کارشناسی نباید کمتر از ۲۰ نفر و مقطع کارشناسی‌ارشد نیز نباید کمتر از ۱۰ نفر باشد.
وی همچنین گفت: برای پذیرش در حوزه آموزشی پردیس دانشگاه بین‌المللی، امتحان کنکور لازم نیست و باید از طریق فرم‌هایی که به زبان انگلیسی بر روی وب سایت دانشگاه صنعت نفت و یا پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه پارس قرار می‌گیرد، درخواست تحصیلی تکمیل و ارسال شود.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعت نفت با بررسی درخواست‌ها و دریافت شهریه، کلاس‌ها را تشکیل می‌دهد.
مدیرعامل پارس جنوبی نیز با تاکید بر لزوم راه‌اندازی این دانشگاه اظهار داشت: پارس جنوبی منطقه حساس و استراتژیکی است و راه‌اندازی دانشکده صنعت نفت موجبات رشد و توسعه منطقه را فراهم می‌کند.
سیدپیروز موسوی اذعان داشت: مسئولان دانشگاه بین‌المللی نفت همکاری و مساعدت بسیار خوبی با این مجموعه دارند و به فضل خدا به زودی شاهد راه‌اندازی دانشکده صنعت نفت باشیم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ