عسلویه دارای رتبه اول هوشمند سازی در استان است
تاريخ ارسال خبر : 21 سپتامبر 2015 | ساعت 10:54 | کد خبر: 33994 | sv180 | چاپ این مطلب

 “عسلویه نیوز” فرماندار عسلویه در جلسه شورای اداری عسلویه را دارای رتبه اول هوشمندسازی مدارس در استان مطرح کرد.

نادری بخشدار

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” عبدالله نادری فرماندار شهرستان عسلویه صبح روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: حضور همه مسئولان در برنامه ها  و مشارکت در بهتر اجرا شدن آن ها  باید از اولویت های این هفته باشد.

وی افزود: هدف گذاری در برنامه های هفته دفاع مقدس  باید جنبه آگاه سازی برای نسلی باشد که شرایط جنگ را درک نکرده اند.

نادری با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به جامعه آموزشی شهرستان اظهار داشت: شروع مهر ماه، آغاز فصل دانش ، اندیشه، خرد و مهر ورزی،  و آفرینش شور و نشاط در حوزه آموزش است.

عسلویه رتبه اول هوشمند سازی در استان را دارد

فرماندارشهرستان همکاری تمامی دستگاهها در خصوص بازگشایی مدارس خواستار شد و گفت: امسال هر دستگاه اجرایی و واحد دولتی باید یک مدرسه را تحت پوشش خود قراردهد، تا شرایط بهتری برای رسیدن به اهداف آموزشی مورد نظر ایجاد شود.

وی ادامه داد: همکاری شرکت ها در حوزه آموزش شهرستان قابل تقدیر است اما با توجه به نیاز مبرم شهرستان به ایجاد فضای آموزشی جدید و با کیفیت  حضور پررنگ آنها در بهبود شرایط زیر ساختی بیشتراز قبل احساس می شود.

رئیس شورای اداری شهرستان با بیان اینکه شهرستان عسلویه در زمینه هوشمند سازی مدارس رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است تاکید کرد: داشتن این جایگاه قابل تقدیر است اما نگاه صرفا ابزاری به آموزش باعث ایجاد توسعه  نمی شود، و نیاز به تغییر نگرش ها در همه قسمت های در گیر با آموزش است.

نادری افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاهها در زمینه آموزش می تواند باعث سرعت بخشیدن به  حرکت رو به جلوی آموزش شود، وراهگشای برون رفت از شرایط فعلی باشد.

در زمینه صیانت از حقوق شهروندی فرهنگ سازی شود

فرماندارشهرستان با مهم توصیف کردن آگاهی مردم و خانوادها  از حقوق شهروندی خود تصریح کرد: ادارات و دستگاههای اجرایی باید مقدمات و زمینه های لازم برای شناخت خانوادها و مردم از حقوق خود فراهم کنند.

وی افزود: اقداماتی که ادارات در زمینه نظم و انضباط کاری و همچنین شفاف سازی در خدمت رسانی به مردم  انجام می دهند می تواند راهگشای صیانت از حقوق شهروندان باشد، که در درجه اول همراه با تعییر نگرش در مدیران شروع می شود.

همکاری بیش تر شرکت ها در زمینه استخدام نیروهای بومی

نادری با مثبت ارزیابی کردن زمینه های جذب و بکارگیری نیروهای بومی شهرستان تاکید داشت:  همکاری شرکت های منطقه باید نسبت به گذشته بیشتر شود و روند بکارگیری نیروهای بومی  جویای کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

فرماندار با ابراز این که شرکت ها نباید در زمینه تعدیل نیروها از افراد بومی شروع کنند گفت:  باید فرصت کار و اشتغال پایدار برای نیروهای بومی در شرکت های منطقه وجود داشته باشد، همچنین در جایگزینی نیروها باید نظارت و دقت بیشتری کرد، وشرکتها همکاری بیشتری با مجموعه های نظارتی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به واگذاری زمین  به متقاضیان مسکن تصریح کرد: لازم است بنیاد مسکن شرایط واگذاری زمین به متقاضیان جهت ساخت مسکن در ۵روستای شهرستان فراهم کند، و کارهای مربوط به آن سرعت بیشتری به خود بگیرد.

پاسخگویی در برابر مردم نشانه همدلی و هم زبانی است

حجت السلام و المسلمین حسین رزمجو مدیر کل اموراجتماعی استانداری در این جلسه با تاکید بر مفاهیم بلند انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: این مفاهیم در قالب نظام اسلامی معنی و مفهوم می گیرد، و اساس ساختار جامعه اسلامی توجه به آزادی های فردی و اجتماعی است براساس احترام است.

وی افزود: این که مسئولان جامعه در برابر مردم پاسخگو باشند ودر برابر عملکردذ خود احساس مسئولیت کنند ترجمه دقیق همدلی و هم زبانی است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر با اهمیت توصیف کردن برنامه ریزی برای نقش جوانان در تمام زمینه ها تصریح کرد: یکی از مسیرهایی که می توان نقش پر رنگ مردم در جامعه احساس کرد، تشکیل سازمانهای مردم نهاد در سطح استان است، و سپردن امور به دست آنان است. همچنین نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به مسائل فرهنگی و اجتماعی با رویکرد محلی و منطقه ای است تا فرهنگ سازی و ارزش آفرینی نهادینه شود.انتهای پیام/ع.ک


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ