استخدام رسمی دولت متوقف است
تاريخ ارسال خبر : 21 سپتامبر 2012 | ساعت 12:16 | کد خبر: 19516 | sv178 | چاپ این مطلب

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور گفت: مجوز‌ قبلی استخدام رسمی در دستگاههای دولتی در حال بررسی قانونی توسط معاون جدید توسعه مدیریت رئیس جمهور است و نظر نهایی آقای عزیزی هنوز اعلام نشده است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عبدالعلی تاجی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد مجوز استخدام رسمی در سال جاری گفت: مجوز استخدامی دستگاه‌ها در زمان آقای فروزنده معاون قبلی توسعه مدیریت به استانهای کشور داده و سهمیه هر استان مشخص شد، اما آقای عزیزی که معاون جدید توسعه مدیریت شد، باید مجوز یاد شده را از نظر انطباق با قوانین بررسی ‌کند و ایشان هنوز نظر نهایی خود را ارائه نکرده است.
 
وی افزود: معاونت توسعه مدیریت باید مجوز استخدامی را از نظر انطباق با ماده ۵۱ و ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه بررسی کند.
 
تاجی خاطرنشان کرد: مجوزهای استخدام برای سال ۹۱ در قانون بودجه ۹۱ نیز پیش‌بینی شده و سهمیه هر استان مشخص و ابلاغ شده و حتی در برخی از استانها با برگزاری آزمون استخدامی، اسامی چند برابر ظرفیت اعلام شده، اما هنوز همه این مجوزها نهایی نشده و باید در معاونت توسعه مدیریت بررسی ‌شود.
 
وی در مورد میزان سهمیه استانها در استخدام گفت: برای هر استان سهمیه متفاوتی در نظر گرفته شده و در برخی استانها ۳، ۵، ۶ و ۷ هزار نفر سهمیه استخدامی مجوز داده شده، اما هنوز هیچ کدام از این سهمیه‌ها منتهی به ورود نیروی انسانی به نظام اداری نشده است.
 
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تاکید کرد: اگر معاون توسعه مدیریت رئیس جمهور با این مجوزها موافقت کند، استخدام نیروی جدید که مربوط به سهمیه سال ۹۱ است، در سال جاری انجام می‌شود.
 
تاجی در پاسخ به این پرسش که اگر معاون رئیس جمهور موافقت کند، آیا نیاز به مجوز و تصویب مرجع دیگری دارد؟ گفت: نظر معاون رئیس جمهور نظر نهایی خواهد بود و در صورت موافقت ایشان استخدام انجام می‌شود.
 
وی درباره فرسوده شدن نیروی انسانی در دستگاه‌ها با وجود ممنوعیت استخدام گفت: البته در سالهای گذشته استخدام‌های جدید صورت گرفته، مثلا در سال ۹۰ و یا سال قبل از آن مجوزهایی برای وزارت بهداشت در استخدام پرستار و یا وزارت آموزش و پرورش برای استخدام معلم و آموزشیار حق‌التدریس صادر شده، اما این مجوز استخدام اخیر همه دستگاه‌های اداری در استانها را در بر می‌گیرد.
 
تاجی افزود: ‌سال‌های قبل استخدام‌هایی بوده، اما محدود بود و بخش‌هایی مانند صنعت، معدن، تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند سال مجوز استخدامی نداشتند.
 
وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مجوزهای موردی از مجلس یا رئیس جمهور گرفته و مثلا مجلس مصوب کرد ۱۰ هزار نفر کارشناس کشاورزی برای نظارت بر طرح گندم استخدام شد، یا مجوز استخدام ۲۳ هزار پرستار از سوی رئیس جمهور صادر شد، یا مجلس تصویب کرد ۶۰ هزار معلم حق‌التدریس و آموزشیار نهضت سوادآموزی استخدام شدند، اما همچنان دستگاه‌های اجرایی عطش نیروی انسانی جدید دارد.
 
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تاکید کرد: امید است با مجوز سال ۹۱ موضوع نیاز دستگاه‌های اجرایی به نیروی انسانی جدید برطرف شود.
 
وی تاکید کرد: مجوز استخدام سال جاری با قانون برنامه پنجم در ماده ۵۱ سازگار است. در ماده ۵۱ آمده است، هرگونه به کارگیری نیروی انسانی رسمی و پیمانی در دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ممنوع است، اما تبصره‌ای در این ماده آمده است که اذعان دارد، تعداد مجوزهای استخدامی برای هر سال در سقف اعتبارات مصوب در قانون بودجه با رعایت مفاد بند «ب» ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری به پیشنهاد مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و معاونت برنامه‌ریزی به تصویب شورای توسعه مدیریت می‌رسد.
 
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی رئیس جمهور، رئیس شورای مذکور و معاونت برنامه ریزی به عنوان شوراهای موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می‌شوند.
 
تاجی تاکید کرد: ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری اذعان دارد، در دستگاه‌های اجرایی در مشاغل تصدی‌گری به ازای خروج هر ۳ نفر یک نفر و در مشاغل حاکمیتی به ازای خروج هر یک نفر، یک نفر جدید استخدام می‌شود.
 
وی تاکید کرد: مجوز اخیر استخدام در قالب ماده ۵۱ و ۵۷ قانون برنامه پنجم از سوی معاونت توسعه مدیریت در زمان آقای فروزنده صادر شده است.
 
تاجی در مورد اینکه آیا امکان دارد معاون رئیس جمهور با مجوزهای استخدامی موافقت نکند، گفت: فرض محال که محال نیست، بالاخره ایشان به عنوان معاون رئیس جمهور بررسی و تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما هنوز نتیجه بررسی اعلام نشده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ