- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز امروز به مدرسه رفتند

امسال ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموزان ابتدایی؛ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز راهنمایی و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه در مدارس کشور تحصیل می‌کنند.

سال تحصیلی دانش‌آموزان امروز آغاز می‌شود و بهار دانش پس از نواخته شدن زنگ مهر، رسماً پذیرای ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار همشاگردی است.

دل تو دل خیلی از بچه‌ها نیست؛ انگار خواب به چشم‌ها نمی‌آید؛ برخی می‌ترسند دیر بلند شوند و برخی هم شوق دیدار دارند.

انگار ساعت به کندی می‌گذرد؛ عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند و آهسته می‌چرخند تا به ساعات صبح نزدیک شوند.

۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز امروز می‌خواهند نخستین روز بهار دانش را جشن بگیرند و آماده شوند تا از چشمه دانش، جرعه‌ای بنوشند.

امسال ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموزان ابتدایی؛ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز راهنمایی و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه در مدارس کشور تحصیل می‌کنند.

* مُشت‌های گره کرده دانش‌آموزان در نخستین روز مهر

امروز دانش‌آموزان در کنار جشن بهار دانش، برنامه‌های ویژه‌ای نیز دارند؛ آنها قرار است با مُشت‌های گره‌کرده خطاب به دشمنان اسلام فریاد برآورند که در سنگر علم و دانش مقتدرانه ایستاده‌اند و اجازه اهانت به پیامبر اسلام را نخواهند داد.

امروز دانش‌آموزان “اشهد ان محمداً رسول الله” را بر زبان جاری می‌سازند و به کوردلان دنیاپرست هشدار می‌دهند که چون کوه در برابر ظلمت پایدارند.

* مرور درس ایثار

امروز دانش‌آموزان یاد و خاطره ۴ هزار شهید فرهنگی و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را گرامی خواهند داشت و هم‌قسم می‌شوند که از خاک میهنشان در برابر پلیدی‌ها و جور دشمنان حفاظت کنند.

امروز دانش‌آموزان در دومین روز از هفته دفاع مقدس، یاد تمام شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان را گرامی می‌دارند و درس ایثار را بار دیگر مرور می‌کنند.

*‌ شاخه گل به جای دانش‌آموزان فوت شده آذربایجان شرقی

امروز به یاد ۲۱ دانش‌آموز فوت شده در آذربایجان شرقی، همشاگردی‌ها شاخه‌های گل می‌گذارند؛ و امروز دانش‌آموزان مصمم و با گام‌های استوار برای کسب علم و دانش می‌کوشند تا آینده ایران عزیز را در بهترین جایگاه‌ها بسازند؛ انشاءالله .