- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیمان نامه ای برای آن دنیا+ عکس

مقام معظم رهبری فرمودند: آن سه نوجوانى که از مهدى ‏شهر با هم پیمان مى ‏بندند که هر کدام شهید شدند، آن دو نفر دیگر را در روز قیامت پیش خداوند شفاعت کنند

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای در آبان ماه سال ۱۳۸۵ ، طی سفری که به استان سمنان داشنند، در روز ۱۸ آبان ماه ، ضمن دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران این استان، سخنانی ایراد نمودند. در بخشی از این سخنرانی، حضرت «آقا» یادی کردند از سه شهید و فرمودند:

«آن سه نوجوانى که از مهدى ‏شهر با هم پیمان مى ‏بندند که هر کدام شهید شدند، آن دو نفر دیگر را در روز قیامت پیش خداوند شفاعت کنند؛ سه تا نوجوان و هر سه شهید مى‏ شوند؛ نام این ها را شماها مى ‏دانید؛ داستان این ها را شماها مى ‏دانید. این ها جزو ماجراهاى فراموش نشدنىِ تاریخ است. این ها چیزهایى نیست که از خاطره یک ملت برود ».

 

اسامی این سه شهید که از اهالی مهدی شهر(سنگسر) می باشند عبارت است از:علی سراج، مجتبی سعیدی و احمد مختاری
از این سه شهید، دستخطی به جا مانده است که متن آن به این قرار است:


تصویر متن پیمان نامه شهیدان سه گانه ی مهدی شهر

متن پیمان نامه:
«اینجانبان علی سراج، مجتبی سعیدی و احمد مختاری پیمان می بندیم بر این که هر کدام از ما ۳ تن به درجه رفیع شهادت نائل آمد دو نفر دیگر را در روز قیامت شفاعت نموده و در محضر خداوند ازخدا بخواهد که ازگناهان دو تن دیگر بگذرد و در نزد خداوند دو تن دیگر را شفاعت نماید.

 خدایا چنان کن سرانجام کار،
 تو خشنود باشی و ما رستگار

علی سراج . مجتبی سعیدی. احمد مختاری»
۱۳۶۴/۶/۹

 عزیزانی که اطلاعات دقیقی از زندگی و شهادت این سه شهید دارند، گروه جهاد و مقاومت را بی خبر نگذارند


سلام بر آنان در روزی که زاده شدند
و در روزی که خلعت شهادت پوشیدند
و در روزی که دیگر بار زنده برانگیخته خواهند شد