- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جزیره نگین به بندر بوشهر متصل شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با اتصال جاده دسترسی جزیره نگین ، این جزیره عملاً از جزیره بودن خارج شد و به پس کرانه بندر بوشهر متصل شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از جنوب پرس، محمد راستاد بعد از ظهر دوشنبه به مناسبت هفته دریانوردی در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: هم اکنون جاده دسترسی این جزیره که حدود ۲٫۵ کیلومتر است به پایان رسیده و تا پایان امسال نیز علمیات روسازی و آسفالت آن به پایان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه این جزیره فرصت طلایی جدید برای بندر بوشهر فراهم خواهد کرد، افزود: جزیره نگین، نگین بندر بوشهر خواهد بود و مهمترین فعالیتهای بندری در آن اتفاق خواهد افتاد.
راستاد گفت: در حال حاضر ۳۰ هکتار اراضی در جزیره نگین داریم که در آینده نزدیک آن را تا ۷۰ هکتار توسعه خواهیم داد و برای بلند مدت نیز برنامه توسعه ۴۰۰ هکتاری این جزیره را مدنظر داریم.
وی با تاکید بر اینکه در آینده بندر اصلی در جزیره نگین خواهد بود، افزود: در حال حاضر محوطه های بندری ما به لحاظ وسعت، متناسب با آبخور و تناژ کشتیها نیست که با به کارگیری جزیره نگین این مشکل مرتفع خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: یک پایانه کانتینری با ظرفیت ۶۰۰ هزار TEU در این جزیره ایجاد خواهد شد که ظرفیت کانتیری بندر بوشهر به یک میلیون TEU خواهد رسید.
راستاد افزود: همچنین با احداث مخازن فرآورده های نفتی می توانیم سالانه سه میلیون تن از این بندر تخلیه و بارگیری داشته باشیم.