- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کتب درسی پایه اول و دوم ابتدایی ۱۰۰ درصد تغییر کرده است

رئیس آموزش و پرورش آبپخش گفت: کتب درسی پایه اول و دوم ابتدایی ۱۰۰ درصد تغییر کرده و کتاب پایه ششم ابتدایی هم برای نخستین بار چاپ شده است. [1]

به گزارش “عسلویه نیوز”محمود انتظامی صبح امروز در جمع مسئولان آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش از مهم‌ترین نهادهای جامعه است و نقش این نهاد در رشد و پیشرفت کشور بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: نقش معلمان در جامعه بسیار حساس و سنگین است و در واقع آینده‌سازان ایران اسلامی با دستان توانمند معلمان تربیت می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش آبپخش بیان کرد: دوره ابتدایی و به‌ویژه پایه اول دبستان از مهم‌ترین دوران تحصیل است و به عبارتی شالوده آموزش و پرورش از این دوران ریخته می‌شود.

انتظامی به تغییر کتب درسی در سال جدید اشاره کرد و گفت: کتب درسی پایه اول و دوم ابتدایی ۱۰۰ درصد تغییر کرده و کتاب پایه ششم ابتدایی هم برای نخستین بار چاپ شده و لازم است که اولیا با مربیان هماهنگی لازم را داشته و از مربیان در تدریس جلو نزنند.

وی به آمار دانش‌آموزان منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید در پایه اول ابتدایی ۴۵۲ نفر و کل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ۲ هزار و ۲۳۹ نفر تحصیل می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: در مقطع راهنمایی ۴۸۴ و در مقطع متوسطه ‌هزار و ۱۰۸ دانش‌آموز وجود دارد و کل دانش‌آموزان سه مقطع بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز است.

انتظامی اظهار داشت: امسال با اجرای طرح تحول بنیادین شاهد رشد و توسعه آموزش و پرورش خواهیم بود و بحمدالله بتوانیم شاهد کسب موفقیت‌های بیشتر و بهتری باشیم.

وی گفت: کیفیت بخشیدن به سطح تعلیم و تربیت از اولویت‌های آموزش و پرورش است و امیدوار هستیم که به اهداف مورد نظر برسیم.