اس ۳۰۰ چینی در ارتش ترکیه+عکس
تاريخ ارسال خبر : 28 سپتامبر 2013 | ساعت 12:19 | کد خبر: 28634 | sv79 | چاپ این مطلب

سامانه دفاع هوایی FD-2000 پس از غلبه بر ۳ رقیب نیرومند به خدمت ارتش ترکیه درآمد.

به گزارش«استان نیوز» ،به نقل از مشرق، ارتش ترکیه سامانه پدافند هوایی FD-2000 را به عنوان نسل جدید سامانه دفاع هوایی خود برگزید. در این رقابت چهارجانبه ، سامانه های پاتریوت از آمریکا ، اس ۴۰۰ از روسیه و سیستم دفاع هوایی  Samp-T محصول مشترک ایتالیا و فرانسه و FD-2000 چینی شرکت داشتند که در نهایت این سیستم چینی در رقابت پیروز شد.

ارتش ترکیه به عنوان دومین ارتش بزرگ ناتو پس از آمریکا فاقد سامانه دفاع هوایی برد بلند بوده و در این بخش به سامانه های آمریکایی پاتریوت تحت فرماندهی ناتو متکی است. این سامانه دفاع هوایی ساخت چین مدل صادراتی سامانه HQ-9 چینی که خود کپی چین از اس ۳۰۰ روسی می باشد ، است. بنا بر اطلاعات موجود FD-2000 دارای توانایی های ضد پنهانکار بوده و می تواند با اهدافی در ارتفاع ۲۷ کیلومتری و فاصله ۱۲۵ کیلومتری درگیر شود.

 

ماموریت اصلی این سیستم دفاع از تاسیسات صنعتی و سیاسی در برابر تهدیدات هوایی مثل هواپیماهای تهاجمی، پهپادهای مسلح، مهمات هدایت دقیق و دور ایستا و موشکهای کروز و بالستیک است. این موشک توسط شرکت دولتی CPMIEC در چین تولید می شود. کارشناسان دفاعی معتقد هستند که پس از چند دهه کار و تلاش توسط متخصصین چینی و همچنین تزریق حجم زیادی از سرمایه به صنایع دفاعی این کشور اکنون سلاح های چینی به رقبای مهمی برای آمریکا ، روسیه و اتحادیه اروپا بدل شده اند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ