- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حذف نیروهای بومی از پارس جنوبی تخلف است

دبیر کمیسیون انرژی مجلس از حذف نیروهای بومی از برخی شرکت‌های منطقه پارس جنوبی انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این تخلف شد.

 

به گزارش “عسلویه نیوز”حجت‌الاسلام موسی احمدی ظهر دیروز در نشست با جمعی از جوانان تحصیلکرده و جویای کار شهرستان کنگان با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق و کارشناسی در زمینه اشتغال جوانان بومی منطقه اظهار داشت: برای ساماندهی این موضوع باید اداره اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینه اشتغال مطالعه جامع داشته باشد.

وی با تاکید بر به‌کارگیری نیروهای بومی جویای کار در شرکت‌ها افزود: حسب گزارش و اظهارات مقامات وزارت نفت، تمام شرکت‌ها باید از طریق اداره اشتغال منطقه ویژه اقدام به به‌کارگیری نیرو کنند و هرگونه تخلف شرکت‌ها در این راستا موجب محروم شدن از شرکت در مناقصات خواهد شد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه از تشکیل کارگروه اشتغال توسط دفتر خود خبر داد و بیان داشت: این کارگروه با هدف سامان دادن به مسئله مهم اشتغال تشکیل شده است.

احمدی با تقدیر از روحیه جوانان تحصیلکرده شهرستان اظهار داشت: در آینده نزدیک شرکت‌های منطقه باید به دست شما جوانان مدیریت شود.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از برخی شرکت‌های منطقه گفت: متاسفانه اخیرا برخی شرکت‌ها در فصل گرما به بهانه‌های مختلف اقدام به حذف نیروهای بومی و جایگزین کردن افراد غیر بومی می‌کنند که این کار غیر قابل قبول و بنده با جدیت این تخلف را پیگیری خواهم کرد و از دستگاه‌ها و مراجع نظارتی می‌خواهم تا این تخلف شرکت‌ها را پیگیری کنند.

در این جلسه تعدادی از جوانان تحصیلکرده و بیکار و جویای کار ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اشتغال نیروهای بومی و عدم تحقق مصوبه دولت در این راستا از نماینده مردم در مجلس خواستند تا با بهره‌گیری از ظرفیت مجلس زمینه اشتغال نیروهای بومی را فراهم کنند.