- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نادری: فضای آموزش و پرورش عسلویه متحول شده است

بخشدار عسلویه تصریح کرد: حمایت های چشمگیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینه ساخت و توسعه واحدهای آموزشی و کمک به مدارس، موجب تحول در فضاهای آموزش و پرورش بخش عسلویه شده و تاثیر چشمگیری در افزایش سرانه آموزشی این بخش داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، عبدالله نادری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی عسلویه، در محل سالن همایش های منطقه ویژه پارس، افزود: این حمایت ها موجب شده است تا علاوه بر ۱۴ واحد آموزشی در بخش عسلویه، آموزش و پرورش این بخش به رتبه هفتم استان صعود کند و مقام نخست استانی در حوزه فناوری اطلاعات را کسب نماید.
وی ادامه داد: همچنین با حمایت های اخیر این سازمان و مهندس سوری مدیرعامل منطقه ویژه پارس، تعدادی زیادی از دانش آموزان در فعالیت های آموزشی مشارکت فعال داشته اند؛ این موفقیت موجب شده تا کیفیت آموزش و میزان علم آموزی و توانایی فرزندان این منطقه به طور چشمگیری افزایش یابد.
نادری با اشاره به توسعه صنایع متعدد در منطقه عسلویه و اثر متقابل آن در بخش ها و حوزه های مختلف این بخش، یادآور شد: تحول اتفاق بزرگی در حال شکل گیری است، دولت جمهوری اسلامی به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان در این منطقه سرمایه گذاری خواهد کرد از این رو نیازمند آماده سازی بسترهای فکری و اجرایی لازم با محوریت حضور جوانان این منطقه، در عرصه های مختلف هستیم.
وی تصریح کرد: باید متناسب با نیاز صنعتی، جوانان بخش عسلویه در زمینه های آموزشی تجهیز شوند؛ در این زمینه تلاش های خوبی برای توسعه فضاهای آموزشی انجام شده است.
نادری گفت: راه اندازی دانشگاه پیام نور و اخیرا دانشگاه علمی _ کاربردی عسلویه با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، رویداد مبارکی است که می تواند نیازهای یاد شده را محقق کند.
بخشدار عسلویه، همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: هم اکنون دشمن در سه حوزه سیاسی (با توطئه های و رواج فتنه های مختلف)، حوزه اقتصادی (تحریم های ۳۰ ساله علیه جمهوری اسلامی) و حوزه فرهنگی (جنگ نرم) تلاش می کند راه توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را مسدود کند؛ غافل از اینکه ملت ما و به خصوص جوانان برومند این مرز و بوم به سلاح دانایی و بصیرت تجهیز شده اند و خوب می دانند که چگونه با حفظ اتحاد و برداری توطئه های آنان را خنثی کنند.