- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه حدیث در شهر عسلویه

عسلویه نیوز – مدرسه ۶ کلاسه حدیث شهر عسلویه که توسط شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت(اویک) احداث شده است با حضور فرماندار کنگان ، بخشدار عسلویه ، مهندس جوادی مدیر عامل شرکت اویک و جمعی از مسئولین ادارات بخش به بهره برداری رسید.
در این آیین بخشدار عسلویه با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، از همت و تلاش خیرین بویژه مسئولین شرکت اویک در احداث واحدهای آموزش و پرورش در سطح بخش تشکر و قدردانی نمود و خاطرنشان کرد: مدرسه ای که هم اکنون به بهره برداری رسید و مورد استفاده دانش آموزان قرار گرفت مردم منطقه بویژه دانش آموزان را بسیار خرسند نمود و هیچگاه خاطره و نام این بزرگواران را از یاد نخواهند برد.
رئیس شورای آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به وضعیت منطقه و وجود شرکتها و تاسیسات صنعتی و نیاز به راه اندازی رشته های فنی در منطقه به راه اندازی دانشگاههای پیام نور ، علمی کاربردی و هنرستان شبانه روزی را در این راستا برشمرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش در ادامه به برخی از توانمندیها و افتخارات اداره آموزش و پرورش ظرف سالهای اخیر اشاره و کسب رتبه های برتر استانی و کشوری در مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی ، کسب رتبه دوم اداره آموزش و پرورش در جشنواره شهید رجایی ، رتبه سوم شورای آموزش و پرورش در بین مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش استان ، ارتقاء و بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان و ارتقاء رتبه هفتم قبولی دانش آموزان دوره راهنمایی را از جمله این افتخارات برشمرد.

بخشدار عسلویه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساختن ۱۴ واحد آموزشی توسط شرکتهای منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاظر تعداد ۱۵ واحد آموزشی تخریبی وجود دارد که نیاز به احداث و بازسازی دارند که امیدواریم شرکتهای منطقه و مسئولین مانند قبل همت نمایند تا این مشکلات برطرف شود.

وی در بخش پایانی سخنانش به مشکلات اداره آموزش و پرورش اشاره و با بیان اینکه اکثر فرهنگیان غیر بومی دارای مشکل مسکن می باشند یادآور شد: امسال با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۸۰ درصد فرهنگیان غیربومی هستند که  اسکان آنها یک معضل برای آموزش و پرورش بوجود آورده و از شرکت های مستقر در منطقه انتظار می رود تا نسبت به همکاری با اداره آموزش و پرورش جهت رفع معضل موجود اقدام نمایند.

در پایان این مراسم لوح های سپاس از طرف فرماندار ، بخشدار و رئیس شورای اسلامی شهر عسلویه به پاس قدردانی از زحمات مهندس جوادی به وی اهدا شد.

این مدرسه شامل ۶ کلاس درس ، اتاق های مدیریت ، معلمان و نمازخانه است و مجهز به تصفیه آب مرکزی ، آبسرد کن ، سیستم صوتی مرکزی ، تاسیسات برودتی ، سیستم اعلان حریق و کلیه تجهیزات اداری و مدیریتی در زیربنایی به مساحت ۲۵۳۵ متر مربع می باشد.