- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نحوه اشنایی و ازدواج سیاستمداران ایرانی

نحوه آشنایی و ازدواج چهره‌های سیاسی کشور دارای جذابیت‌های فراوانی است.اکثر سیاسیون ایرانی همسران‌شان را از طریق خانواده به ویژه مادر خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از نامه نیوز، زندگی خصوصی سیاستمداران از جذاب ترین مسائل در دنیای امروز است. بی شک کنکاش در زندگی سیاستمداران ایرانی بخصوص دوران جوانی آنها برای بسیاری جالب توجه است.زندگی مشترک اکثر سیاسیون ایرانی به صورت سنتی آغاز شده است. انتخاب همسر به سفارش و یا پسند خانواده یک دیدار کوتاه و ازدواج! مادران سیاستمداران مانند دیگرمادران نقش اول خواستگاری‌ها را بازی کرده‌اند. آیت الله هاشمی رفسنجانی، حداد عادل و حسن روحانی از این دسته سیاستمداران هستند. اندک سیاستمداران ایرانی بودند که همسرانشان را کسی به غیر از خانواده انتخاب کرده است. محسن رضایی، علی فلاحیان و مصطفی معین از جمله این سیاستمدارن هستند. این نوع انتخاب هم با مشورت روحانیون و یا افراد مورد وثوق شکل گرفته است.

اکبر هاشمی رفسنجانی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: خانواده در این بررسی‌ها به خانواده حاج سید محمد صادق مرعشی رسیدند. خانواده من دیدند و پسندیدند و خواستگاری کردند و با تشریفات معمولی ازدواج کردیم.

حسن روحانی- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: خانواده اصرار داشتند که من ازدواج کنم. سن من هم حدود ۲۰ سال بود. پدرم اصرار داشت، مادرم هم همینطور، من هم خیلی بی میل نبودم.

غلامعلی حداد عادل-نماینده مجلس شورای اسلامی: یک علتی که من دیر ازدواج کردم، این بود که مادرم می‌رفت خواستگاری، یا آنها ما را نمی‌پسندیدند و یا ما آنها را نمی‌پسندیدم

محسن رضایی- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:به آقای جلالی خمینی، گفتم می‌خواهم ازدواج کنم شما یک دختر مذهبی به ما معرفی کنید. ایشان به حاج خانمشان گفت. حاج خانمشان هم کلاس قرانی داشت و از بین آنها حاج خانم ما را پیشنهاد کرد

مجید انصاری- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: سال۵۶ بود. رفتیم خواستگاری دختر دایی ام. ایشان هم فداکاری کردند با آن وضع زندگی من قبول کردند.

علی فلاحیان- وزیر سابق اطلاعات:در محافل مذهبی، یکی ازدوستانم این پیشنهاد را دادند.شاگرد دوستم بودند.

محمد جواد لاریجانی- معاون حقوق بشر قوه قضائیه: خانواده اقدام کردند. کلاس دهم بودم که ازدواج کردم. بازیگوش نبودم ولی مصمم بودم به این کار.

اسدالله بادمچیان- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:دختر دایی ام بودند دیگه.

علیرضا محجوب-نماینده مجلس شورای اسلامی: در سال ۶۲ با همه دوستان و آشنایان رایزنی کردم و حرف زدم. یک هفته کل کار انجام شد.
مصطفی معین- وزیر سابق علوم:از افراد مورد اطمینان خواستم که فردی را با معیارهای من معرفی کردند و این ازدواج انجام شد.
محمد باقر نوبخت- نماینده سابق مجلس:سال ۵۷ ازدواج کردم. در دوران سربازی -سال۵۶-عقد کردیم و به صورت سنتی ازدواجمان انجام شد و سال ۵۷ هم عروسی.

حمید رضا ترقی- عضو حزب موتلفه :یکی از دخترهایی که در مکتب مادرم بودند.من آنجا معلم بودم و خلاصه یکی از آنهایی که همیشه نمره‌اش۲۰ بود را پیشنهاد کردند و من هم قبول کردم.

صادق زیباکلام- فعال سیاسی و استاد دانشگاه: مادرم برای من انتخاب کرد و من هم قبول کردم. خودم به دنبال ازدواج نبودم ولی خانواده‌ام معتقد بودند که نصف دینش ناقص است.

احمد ناطق نوری- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی: با دخترعمه‌ام ازدواج کردم. آن‌ها هم بچه‌های تهران بودند.

محمد هاشمی رفسنجانی-عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام :یکی از دوستان معرفی کرد. خودم رفتم کرمان با پدرشان صحبت کردم.