- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جیمیل به دلیل اهانت فیلتر شد

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه جیمیل به دلیل اهانت گوگل فیلتر شده، از اتصال ۴۷ هزار دستگاه به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
به گزارش فارس، علی حکیم جوادی در خصوص موضوع تحریم ایران از سوی آیکان برای ثبت دامنه‌های سطح بالا، اظهار داشت: آیکان علیرغم اینکه اعلام می‌کند، یک مرجع بین‌المللی‌ است؛ اما تبعیض‌هایی قائل می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ثبت دامنه‌های سطح بالا، تقریبا شبیه مسابقه ‌است و برای مثال در دامنه “دات حلال” رقابت بسیاری وجود دارد.
بنا بر این گزارش، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، توضیح بیشتر در این زمینه را به زمان دیگری موکول کرد.
وی همچنین در خصوص زمان مهاجرت به IPV6 که قرار بود از ابتدای امسال آغاز شود، گفت: با توجه به اینکه امروز IP (PUBLIC)عمومی در کشور بسیار کم داریم؛ به جایی رسیده‌ایم که باید مهاجرت کنیم.
حکیم جوادی ادامه داد: در واقع مهاجرت از IPV4 به IPV6 از ابتدای امسال آغاز شده و از پایان مهر افزایش پیدا می‌کند.
بنا بر این گزارش، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی از صحبت‌های خود قیمت هر STM1 اینترنت را حدود ۳۶ میلیون تومان عنوان کرد.
همچنین در این جلسه پرسش و پاسخ حکیم جوادی به سوالات بسیاری در خصوص فیلتر شدن جیمیل و گوگل پاسخ داد.
جمع‌بندی پاسخ‌های حکیم جوادی در این خصوص، این بود که جیمیل به دلیل توهین فیلتر شده است؛ وزارت ارتباطات در فیلتر کردن جیمیل مجری دستور بوده و مشکل فنی‌ای برای باز کردن دوباره جیمیل ندارد؛ گوگل باید در ورود به ایران به قوانین ما احترام بگذارد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص شبکه ‌ملی اطلاعات گفت: هم‌اکنون ۴۷ هزار بخش از دستگاه‌های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
وی ادامه داد: علاوه بر اتصال نقاط اجرایی، شبکه‌های اختصاصی نیز در حال اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند که برای مثال شبکه گمرکی، شبکه مالیاتی و تا پیش از پایان مهر ماه فاز نخست شبکه ملی سلامت با ۱۰ هزار نقطه ارتباط، بهره‌برداری و به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این هم اکنون ۵۰۰ هزار مدرسه در کشور، پهنای باند بیش از ۲ مگابیت بر ثانیه، در اختیار دارند.