اگر استاندار غیربومی شد،این افراد پاسخگوی مردم باشند
تاريخ ارسال خبر : 1 اکتبر 2013 | ساعت 15:29 | کد خبر: 28739 | sv79 | چاپ این مطلب

به گزارش”عسلویه نیوز” یکی از سایت های نزدیک به ستاد روحانی در استان نوشت : این روزها فضای سیاسی استان متاثر از نام استاندار جدید، بسیار کسل کننده و بیمار جلوه میکند. هرگروهی را که مشاهده میکنی،لیستی در دست گرفته و راهی مرکز است، روزی نیست که پرواز بوشهر به تهران پذیرای مدعیان استانداری بوشهر نباشد. اما آنچه مسلم است از مابین تمام این جریانها ، نقش دو گروه که هیچ نقشی هم در پیروزی دولت تدبیر و امید نداشته از سایرین پر رنگتر است که با بررسی اجمالی متوجه خواهیم شد در سهم خواهی گروه دوم گوی سبقت را از گروه اول ربوده است.

این در حالیست که مسولین وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری هم متوجه این تفرقه و چند دستگی بوشهریها شده اند از این رو خبر میرسد دوگزینه غیر بومی برای تصدی استانداری بوشهر انتخاب شده است.

اما تاکنون کسی از خود پرسیده اگر در استانی که ۶۰ درصد مردمش به تفکر اعتدال و تغییر وضعیت موجود رای داده اند، سایه استانداری غیر بومی،مثل سالیان گذشته بر سر مردم سنگینی کرد،چه گروه و اشخاصی باید پاسخگوی ملت باشند؟سوال اساسی این روزهای بوشهر که متاسفانه هیچ کسی بفکر آن نیست. از این رو به معرفی دو گروهی که ادعای سهم خواهی را از دولت میکنند ولی غافل از آنکه نمی فهمند بیشترین خسارت را متوجه استان ساخته اند، پرداخته میشود. جریانهای خطرناکی که درصورت انتخاب استاندار غیر بومی می بایست جوابگوی افکار مردمی باشند:

گروه اول(تعدادی از نمایندگان مجلس)

وکلای محترمی که درایام انتخابات ریاست جمهوری برخلاف جهت موکلان خود، به آقایان جلیلی، قالیباف و ولایتی نه تنها رای دادند بلکه تمام و کمال هرچه داشتند برای این آقایان رو کردند. درحال حاضرهم با در دست داشتن لیستی متشکل از چند اصولگرا ، مدعی انتخاب استاندار بوشهر از مابین این گزینه ها هستند. اما خبر میرسد این موکلین محترم بر سر همین لسیت هم ، اختلاف نظرهای جدی دارند.

گروه دوم(افراطی های تندرو)

گروهی که با جنجالسازی و سروصدای زیاد، خود را نماینده تام الاختیار ۲۸۰ هزار نفر بوشهری که به دکتر روحانی رای داده اند، میدانند. هر روز تحت عناوین مختلف بیانیه صادر میکنند و تاکنون درتمامی بیانیه های کزایی که بنام مردم صادر کرده اند،خود را همواره حامی روحانی جلوه میدهند ولی بسیار جالب است که هیچکدام از این افراد در ستاد دکتر روحانی ، ذره ای فعالیت و همکاری نداشته اند. هسته مرکزی و اتاق فکر این جریان متشکل از ۵ نفر میباشد.
 
نماینده سابق

این آقای موکل سابق که در زمان انتخابات ، شعار تحریم انتخابات را سر میداد و هیچ نقشی هم درستاد دکتر روحانی نداشته از مدتها پیش با نقش آفرینی در بین همفکران بوشهری خود توانست شکاف و تفرقه بزرگی را بین نیروی های معتدل و اصلاح طلب استان بوجود آورد.

وی که گفتگوی مکرر خود با BBC ، رادیو فردا و رسانه های استعماری را جزو افتخاراتش برمیشمارد، خود را نه یک شخصیت بوشهری بلکه یک چهره جهانی هم ردیف شیرین عبادی و همفکرانش میداند و از خود بعنوان مدعی آزادی و حقوق بشر یاد میکند ولی با رفتارهای تفرقه انگیزی که در این مدت بروز داده میتوان از ایشان بعنوان بزرگترین عامل تفرقه استان یاد کرد چرا که تنها کسی است که جریان تک گزینه ای را کلید زده و با القای آن به دیگران،تا امروز هم بر آن اصرار و پا فشاری میکند.

اما جای تاسف اینجاست چرا  مسولین استانی ستاد دکتر روحانی باید به شخصی که تا دیروز مردم را به تحریم انتخابات تشویق میکرده و هیچ نقشی هم درستاد روحانی ایفا نکرده و سوابق درخشانش، نشان دهنده افراطی گری به توان هزار است، وجاهت قانونی میدهند تا در روند تصمیم گیری برای سرنوشت مردم و استان سهیم و دخیل باشد.

فرماندار پرحاشیه سابق

این آقای محترم که از فرمانداران پر حاشیه گذشته بشمار میرود در زمان تصدیش، کارنامه درخشانی از اغتشاش و درگیری در حوزه استحفاظی خود بجای گذاشت. خبر میرسد ایشان هم که از مدتها قبل با معرفی گزینه ای غیر از تبادار، مخالف بوده، درهفته های گذشته بیکار ننشسته و طی سفرهایی که به تهران داشته، ماهی و میگو های فراوانی به دفتر بعضی از افراد تاثیر گذار اهدا کرده است.

مدیر بعضی از رسانه های خبری استان

این آقایان پس از پیروزی دکتر روحانی ، رسانه های خود را بلندگوی این جریان افراطی کرده و هر چه درتوان داشته  برای مهندس تبادار  هزینه کردند لذا از آقای تبادار انتظار میرود درصورت استاندار شدن ، به این دو نفر مدال افتخار اعطا نماید.

 اما جالب است یکی از این مدیران که خود را خانم اشتون اصلاح طلبان بوشهر مینامد،در زمانی که با مسولین ستاد استان روحانی اختلاف شدیدی داشت،از پوشش خبر گردهمایی بزرگ ستاد استانی روحانی که قرار بود با حضور مهندس ترکان درتاریخ ۹ مردادماه برگزار شود، سر باز زد

اما هم اکنون بدون هماهنگی از طرف ستادی که آقای محمدباقرسعادت ریاست آنرا برعهده داشته،درحمایت از مهندس تبادار، بیانیه پشت سر بیانیه صادر میکند ولی هیچگاه حاضر نشده سایرگزینه هایی همچون مهندس کدخداپور و دکتر حق شناس،که مورد حمایت تمامی ستادهای شهرستانی بودند، را معرفی نماید. البته شاید حضور این دو نفر در راس حرم استانداری با منافع ایشان منافات داشته باشد که ما نمیدانیم.

نماد اصلاحات در بوشهر

شخصی که خود را نماد اصلاحات در بوشهر مینامد ولی از سر بدشانسی در این اواخر بازنده و مغلوب بزرگ بوشهر لقب گرفته از این رو در حمایت از جناب مهندس تبادار ، شبانه روز تلاش میکند تا اسماعیل تبادار به کرسی استانداری بوشهر برسد تا شاید از قبل ایشان ناکامی های اخیر این آقای نماد اصلاحات به پایان برسد.

درکل این جریان خطرناک سهم خواهی در قدرت و تقسیم غنایم را در پشت این تصمیم گیری غلط پنهان کرده اند و میدانند که  با گزینه های دیگر این اهدافشان محقق نمی شود.

در آخر باید گفت ماراتن انتخاب استاندار بوشهر کم کم به آخر راه نزدیک میشود ولی چیزی که مشهود است خبر چنددستگی گروه ها و احزاب سیاسی استان برسر انتخاب استاندار است که عالم گیر شده و بیم آن میرود یک بار دیگر به مشابه ۵ سال گذشته استان بوشهر از نعمت استاندار بوشهر محروم گردد ولی در این میان جای بسی تاسف و نگرانی است،از شخصیتی همچون مهندس تبادار که درخصوص شیوه ی این افراد که بر خلاف مصالح استان است گام بر میدارند موضع گیری نکرده و معدود حامیان افراطی خود را از عواقب این رفتارهای مسموم آگاه نساخته ، تا این شایعه که تمامی این جریان با هماهنگی ایشان بوده، بیش از پیش تقویت شود


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ