- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تدوین دستورالعمل انتقال دانش فنی اتباع خارجی به کارکنان ایرانی

“عسلویه نیوز”مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: دستورالعمل انتقال دانش فنی اتباع خارجی به کارکنان ایرانی تدوین شد. [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کارکنان شاغل در پارس جنوبی از اولویت‌های این مدیریت است.

وی افزود: تلاش زیادی برای تحقق مصوبه اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی انجام گرفته که امیدوار هستیم به اهداف و برنامه‌های مورد نظر برسیم.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تدوین دستورالعمل نحوه چگونگی انتقال دانش فنی اتباع خارجی به کارکنان ایرانی خبر داد و تصریح کرد: این دستورالعمل به منظور انتقال دانش فنی و آموزش کارکنان ایرانی از سوی متخصصان خارجی تدوین شده و این موضوع در ماده ۴۳ مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز ذکر شده است.

حاجیانی با اشاره به حضور برخی از شرکت‌ها و پیمانکاران خارجی در منطقه ویژه پارس خاطر نشان کرد: اعتقاد ما بر این است که باید از حضور متخصصان خارجی در منطقه ویژه پارس در راستای توانمندسازی نیروی کار ایرانی بهره‌برداری شود.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر مشروط بودن استفاده از نیروی کار خارجی در صورت نبود نیروی متخصص و ماهر ایرانی تاکید کرد و ادامه داد: پیمانکاران موظف به استفاده از نیروی انسانی ایرانی در پروژه‌ها هستند و هم‌اکنون در بسیاری از پروژه‌ها از توان تخصصی داخلی استفاده می‌شود و از این نظر در شرایط مطلوبی قرار داریم.

حاجیانی یادآور شد: در زمان حاضر تنها تقاضاهایی را برای جذب نیروی متخصص خارجی در منطقه می‌پذیریم که در آن «رشته» و «تخصص»، نیروی انسانی ایرانی نداشته باشیم.

وی به برگزاری شش جلسه فشرده با کارشناسان هیئت فنی اشتغال اتباع خارجی با هدف دریافت نظرات آنان در تدوین این دستورالعمل اشاره کرد و افزود: حضور نیروی کار خارجی در منطقه بر اساس مقررات اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تابع فرآیندی خاص است و در صورت فراهم شدن شرایط قانونی نسبت به صدور مجوز کار برای اتباع خارجی اقدام می‌شود.

حاجیانی با بیان اینکه در سلسله نشست‌های هیئت فنی اشتغال اتباع خارجی همواره بر ضرورت یک ساز و کار مشخص برای انتقال دانش فنی اتباع خارجی تاکید شده است، اضافه کرد: مسئولیت نظارت بر فرآیند انتقال دانش فنی اتباع خارجی به کارکنان ایرانی بر عهده مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و تلاش می‌شود این مهم به بهترین شکل تحقق یابد.