- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فاز ۱۲ پارس جنوبی بهمن ماه راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروپارس از راه‌اندازی فاز ۱۲ پارس جنوبی تا بهمن ماه سال‌جاری خبر داد. [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” محمد جواد شمس عصر امروز در آیین بارگیری نخستین سکوی دریایی فاز ۱۲ پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند خوبی در عملیات ساخت سکوهای دریایی توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی شاهدیم که این موضوع باعث تسریع در راه‌اندازی فاز ۱۲ پارس جنوبی خواهد شد.

وی گفت: کیفیت ساخت سازه‌های دریایی در تاسیسات دریایی خرمشهر بسیار خوب و با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس در ادامه خاطرنشان کرد: کارهای عظیمی هم‌اکنون در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر در حال انجام است که بیانگر توانمندی متخصصان و کارشناسان کشور در تامین نیازهای صنعت نفت در بخش ساحل و فراساحلی است.

وی گفت: در حال حاضر شرکت پتروپارس در اجرای فازهای یک۱، ۶، ۷، ۸، ۱۲ و ۱۹ پارس جنوبی مشارکت دارد.

شمس خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مراحل راه اندازی فاز ۱۲ پارس جنوبی بهمن ماه امسال کلید خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده که تمام بخش‌های این فاز به صورت هماهنگ توسعه یابد.

وی ادامه داد: در عملیات ساخت تجهیزات مورد نیاز فاز ۱۲ پارس جنوبی، ۶۵ درصد از ظرفیت متخصصان داخلی استفاده شده است که این رقم فراتر از تعهدات شرکت پتروپارس است.

شمس اظهار کرد: قطعات و تجهیزاتی که به صورت ثابت، مورد نیاز صنعت نفت است، بیشتر در ایران ساخته می‌شود و به‌ طور کلی با وجود شرایط سخت کلیه‌ قطعات مورد نیاز این مگاپروژه تهیه شده است.

وی در ادامه افزود: پیمانکاران حاضر در این فاز در هر مشکلی که پیش بیاید، چه مالی و چه تامین کالا بر آن فائق می‌شوند و به همین دلیل ملت ایران نیز باید به متخصصان و پیمانکاران ایرانی برای فتح قله‌های جدید اعتماد کنند.