مجلس شورای اسلامی کوتاهی عربستان در فاجعه منا را بررسی می‌کند
تاريخ ارسال خبر : 4 اکتبر 2015 | ساعت 12:27 | کد خبر: 34050 | sv88 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: مجلس شورای اسلامی کوتاهی عربستان در فاجعه منا را بررسی می‌کند.

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام موسی احمدی بعد از ظهر امروز در دیدار با خانواده‌های مرحوم محمد خندان و محمد کامل دو جان باخته جمی حادثه منا اظهار داشت: آل سعود هر روز جنایت جدید تر و خیانت بزرگتری را به جهان اسلام وارد می‌کند که دل اسلام و مسلمین جهان را مکدر کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: لحظه‌ای نیست که انسان این داغ را بتواند فراموش کند و عربستان باید مسئولیت مهمانان خدا را بپذیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر مقصر اصلی در فاجعه منا و جان باختن هزاران حاجی را آل سعود دانست و افزود: بستن برخی مسیرها در رمی جمره و فرعی‌ها ازدحام ایجاد کرد و عدم باز کردن مسیر، نرساندن آب، و عدم امدادرسانی صحیح و سریع با وجود نیروهای فراوان اما بی‌تفاوت سعودی نشان از ابراز خصومت آنان دارد.

احمدی تصریح کرد: در آن سوی ماجرا واکنش غرب و آمریکا مدعیان دروغگوی حقوق بشر سکوت، سانسور و مخفی کردن این فاجعه بود و اگر پشتیبانی غربی‌ها از سران عربستان نبود این قدر گستاخ نمی‌شدند.

وی افزود: به طور قطع آل سعود در برابر ایستادگی رهبری و ملت هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و خوب می‌داند ملت با اتکا به خدا و پیروی از منویات رهبری در صورت لزوم پاسخ سخت و خشنی به آل سعود خواهد داد.

این نماینده مجلس در این دیدار با بیان اینکه دولت سعودی باید مسئولیت کوتاهی‌ها و اشتباهات خود را بپذیرد یادآور شد: مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه ورود کرد و در کمیسیون‌های مربوط موضوع بررسی شد./فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ