- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بشر در عصر امروز بیش از هر زمانی به قرآن نیاز دارد

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: باید در جامعه امروز به قرآن، خواندن قرآن درک و فهم آن توجه بیشتر کنیم چرا که بشر در عصر امروز بیش از هر زمانی به قرآن نیاز دارد.

خبرگزاری فارس: بشر در عصر امروز بیش از هر زمانی به قرآن نیاز دارد

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی چهارشنبه شب در نشست با فعالان مذهبی و دینی اظهار داشت: قرآن کتاب آسمانی ما و بهترین برنامه برای رسیدن بشر به سعادت است.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد با بیان اینکه قرآن منبع هدایت و برنامه زندگی است، افزود: قرآن کامل‌ترین نسخه هدایت الهی برای سعادت بشریت است.

جمالی خاطرنشان کرد: باید در جامعه امروز به قرآن، خواندن قرآن درک و فهم آن توجه بیشتر کنیم چرا که بشر در عصر امروز بیش از هر زمانی به قرآن نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه موسسات و خانه‌های قرآنی مکانی هستند که آموزه‌های دینی، اخلاقی و قرآنی را به جوانان و نوجوانان آموزش می‌دهند از خانواده‌ها خواست تا جوانان و نوجوانان خود را برای تحصیل علوم قرآنی به این موسسات و خانه‌های قرآنی هدایت کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: فرستادن فرزندان برای تحصیل قرآن نه تنها آنان را از تحصیل علوم دیگر باز نمی‌دارد بلکه ذهن و فکر آنان را برای آموختن علوم دیگر آماده می‌کند.

جمالی تاکید کرد: قرآن با فطرت بشر سازگار است و آموختن قرآن روح و روان انسان را آرامش می‌دهد.

وی مأنوس بودن به قرآن را باعث سعادت دو جهان برای انسان خواند و گفت: همه برنامه‌های ما اگر منشأ قرآنی داشته باشد باعث موفقیت و به نتیجه رسیدن آن خواهد شد.

جمالی با ذکر اهمیت و جایگاه قرآن مجید در جامعه اسلامی اظهار داشت: شایسته نیست بدون تدبر و تامل آیات قرآن را تلاوت کنیم چرا که بهترین راه شناخت قرآن، بهره‌گیری از زبان قرآن است.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد بیان داشت: تدبر در آیات هرگز به معنای معطل شدن و توقف حرکت مدبرانه نیست، تدبر در آیات قرآن در واقع تفسیر آیات به آیات دیگر، تطبیق آیات با یکدیگر و توام با حرکت فکری است.

وی انس با قرآن را که در روایات هم به طور خاص به آن تاکید فراوان شده موجب نورانیت قلب انسان دانست و تدبر در قرآن را از جمله وظایف انسان برشمرد.

جمالی افزود: انسان می‌تواند به معنای اصیل و ناب آیات دست یابد، البته لازم است تدبر در آیات قرآن با فکر خالص و با ذهن خالی و دلی پاک و همراه با تعقل، انجام گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی در مدارس اذعان داشت: گسترش امور فرهنگی در مدارس نقش مهمی در تعیین هویت انسانی دانش‌آموزان دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد اقامه نماز در مدارس را از اهم اموری دانست که مستقیماً در تربیت دینی و اجتماعی دانش‌آموزان تأثیر دارد.

وی اقامه نماز جماعت در مدارس را باعث خنثی شدن توطئه دشمنان دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان به عنوان فرهنگ‌سازان آینده ایران اسلامی باید نسبت به احکام دینی و مسائل اعتقادی آشنا باشند و این وظیفه مبلغان و روحانیون خواهد بود.

در این نشست دیدگاه‌های روحانیون نیز در زمینه اقامه نماز در مدارس مورد بررسی قرار گرفت.