- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

در ۱۸۶ روز نخست امسال ؛۹۱۵ کشتی در بزرگترین بندر نفتی خلیج فارس پهلوگیری کردند

در ۶ ماهه نخست امسال ۹۱۵ فروند کشتی و نفتکش در اسکله های بندر پارس عسلویه به عنوان بزرگترین بندر تخصصی پتروشیمی خلیج فارس پهلوگیری کرده اند.

محمد راستاد درباره آخرین وضعیت تخلیه و بارگری کالا و تجهیزات از اسکله های بندر عسلویه، توضیح داد: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه امسال بیش از ۱۲ میلیون کالا در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی استان بوشهر، افزود: میزان کالای تخلیه و بارگیری شده در بندر عسلویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در ۱۸۶ روز نخست سالجاری در مجموع ۹۱۵ فروند کشتی در بندر عسلویه کالا تخلیه و یا بارگیری کرده اند، تصریح کرد: میزان پهلوگیری کشتی ها در بندر عسلویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۱ درصد رشد یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در ۶ ماهه نخست امسال عملیات کانتینری با ۴۹ درصد رشد به ۸۳۱ هزار و ۴۳۲ تی یو رسیده است، بیان کرد: همچنین در این مدت ۶۵ میلیون و ۷۶۳ هزار تن کالا در جزیره خارگ تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پانا نیوز، در بندر پارس عسلویه به عنوان بزرگترین بندر تخصصی صادرات محصولات پتروشیمی خاورمیانه، ۱۵ پست اسکله عملیاتی با ظرفیت بارگیری و صادرات سالانه ۳۵ میلیون تن انواع محصولات پتروشمی وجود دارد.

در این بندر ۶ پست اسکله مایعات، دو پست اسکله مایعات گازی و ۷ پست اسکله محصولات پتروشیمی جامد راه اندازی شده است که و قابلیت پذیرش و پهلودهی به کشتی هایی با ظرفیت چهار تا ۷۰ هزار تن را دارد.