- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سقوط هواپیما در پی برخورد با عقاب!

مقامات اداره هواپیمایی غیرنظامی نپال امروز پنجشنبه اعلام کردند حادثه سقوط یک فروند هواپیما در هفته گذشته که به کشته شدن نوزده سرنشین آن منجر شد ناشی از برخورد عقاب با این هواپیما بوده است.

مسئولان هواپیمایی غیرنظامی نپال در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کردند عقابی به وزن حدود سه کیلوگرم روز جمعه گذشته به این هواپیما از نوع «دورنیه» برخورد کرد و موجب سقوط آن شد.

مقامات نپال پیشتر اعلام کرده بودند به احتمال زیاد هواپیما زمانی سقوط کرد که خلبان آن پس از برخورد هواپیما با یک پرنده که اندکی پس از برخاستن آن از باند فرودگاه روی داد، تلاش می کرد به فرودگاه بین المللی تریبهووان در کاتماندو بازگردد.

دولت نپال روز یکشنبه اعلام کرد گروه ویژه ای را برای مهار کردن پرندگان فعال کرده است که وظیفه آن جلوگیری از ورود پرندگان به محوطه فرودگاه است.

بعد از این حادثه، عملکرد نپال در بخش ایمنی هواپیمایی با انتقادات شدیدی مواجه شد. تحلیلگران و رسانه های محلی، مقامات نپال را به کوتاهی در اتخاذ تدابیر کافی به منظور تضمین ایمنی پروازها در این کشور واقع در کوههای هیمالایا متهم کردند.

در حادثه روز جمعه گذشته، هفت شهروند انگلیسی و چهار شهروند چینی و یک شهروند آمریکایی چینی تبار و هفت نپالی کشته شدند.

این هواپیما که متعلق به شرکت «سیتا ایر» بود از کاتماندو به مقصد منطقه لوکلا نزدیک کوه اورست در شرق نپال به پرواز درآمده بود.

مقامات نپالی می گویند هنوز موفق به شناسایی اجساد که به شدت سوخته است، نشده اند و اجساد در بیمارستان آموزشی کاتماندو تشریح خواهد شد.

از سال ۱۹۴۹ تاکنون هفتاد و چهار حادثه هوایی در نپال روی داده که به کشته شدن هفتصد نفر منجر شده است.