- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای طرح حمایت از مسجد محوری در شهرستان جم

رئیس تبلیغات اسلامی جم گفت: به منظور تمرکز بخشی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی، مسجد امیرالمومنین(ع) جم به عنوان مسجد محوری انتخاب و قرارداد اجرای طرح‌های فرهنگی با هیئت امنای این مسجد بسته شد.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح حمایت از مسجد محوری در شهرستان جم

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید حسین سادات در نشست مسئولان جم اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با ترفندهای گوناگون برای زیر سئوال بردن ارزش‌های والای اسلامی تلاش می‌کنند و باید با برنامه‌ریزی درست و اصولی در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی و جذب جوانان به این مراکز باید در دستور کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم از تجهیز کتابخانه‌ها و کانون‌های مساجد شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: برای گسترش فرهنگ دینی در سطح جامعه باید همه مسئولان کمک کنند و امکانات و تمهیدات لازم اندیشیده شود و از مردم و خانواده‌ها انتظار داریم اهتمام بیشتری در این امر داشته باشند.

سادات تصریح کرد: امام جمعه جم و فرماندار این شهرستان تلاش بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند و فضای بسیار خوبی در شهرستان حاکم است که البته باید تلاش بیشتری برای حفظ این فضا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تجهیز کتابخانه‌های مساجد و تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد در دستور کار این اداره قرار دارد و امیدوار هستیم با همکاری مسئولان در این مسیر موفق شویم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم اذعان داشت: به منظور افزایش توان علمی و فرهنگی مساجد و بهبود وضعیت فرهنگی روستاها ۲ هزار عنوان کتاب دینی و مذهبی بین کتابخانه‌های مساجد توزیع شده است.

سادات گفت: اکثر مساجد شهرستان جم مجهز به کتابخانه هستند که در برخی مساجد مانند مسجد امیرالمومنین (ع) تشان، بیش از ۶ هزار جلد کتاب موجود است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جم از طرح حمایت از مسجد محوری این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: به منظور تمرکز بخشی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی، مسجد امیرالمومنین(ع) جم به عنوان مسجد محوری انتخاب و قرارداد اجرای طرح‌های فرهنگی با هیئت امنای این مسجد بسته شد.

سادات اضافه کرد: با صرف هزینه‌هایی در این راستا، اقداماتی از قبیل تبلیغات، پذیرایی و دعوت از مداح و سخنران در مناسبت‌های دینی نیمه اول در این طرح برگزار شده است.

وی بیان کرد: از تمام امکانات و توانمندی موجود برای رشد و ارتقای فعالیت‌های دینی و مذهبی در شهرستان استفاده می‌کنیم و فرصت‌ها را هدر نخواهیم داد.