- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تولید ۸۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتستان

رئیس جهادکشاورزی دشتستان از تولید ۸۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتستان در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: تولید 80 هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتستان

به گزارش”عسلویه نیوز” حسین قیصری در نشست مسئولان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان از قطب‌های عمده کشاورزی استان و حتی کشور است و بیش از ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استفاده بهینه از اراضی کشاورزی و تقویت منابع آب زیرزمینی نقش عمده‌ای در بهبود وضعیت کشاورزی این شهرستان دارد که امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس اداره جهادکشاورزی دشتستان از کشت نشای گوجه‌فرنگی در دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از امروز کشت ۴۴میلیون بوته نشای گوجه‌فرنگی در سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

قیصری از تولید ۸۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در دشتستان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته در مجموع در دشتستان بیش از ۸۰ هزار تن گوجه‌فرنگی مرغوب و باکیفیت تولید و برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش مرکزی، بخش ارم و بخش بوشکان از مهم‌ترین مناطق کشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان است.

رئیس اداره جهادکشاورزی دشتستان گفت: پتوپراید۲و۵، سانسید ۶۱۸۹ و رویگراند ۶۱۰۸ از مهم‌ترین ارقام گوجه‌فرنگی کشت شده در این شهرستان است.

قیصری اذعان داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش کشاورزان بسیار با اهمیت و ارزشمند است و در دشتستان با همکاری و همراهی سایر مسئولان برای حمایت از قشر تلاش‌گر کشاورزان برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است.

وی گفت: برای حمایت از کشاورزان تسهیلات ارزان‌قیمت و با بازپرداخت طولانی‌مدت در دستور کار قرار دارد که امیدوار هستیم رضایت خاطر آنان را فراهم کنیم.