- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بیکاری و محرومیت در کنار درآمدهای میلیاردی نفت و گاز پذیرفتنی نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای مردم شهرستان جم پذیرفتنی نیست که پالایشگاه عظیم گازی با درآمدهای میلیاردی در کنارشان وجود داشته باشد و در روستا یا شهر خود افراد بیکار داشته باشند.

خبرگزاری فارس: بیکاری و محرومیت در کنار درآمدهای میلیاردی نفت و گاز پذیرفتنی نیست

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در بازدید از پالایشگاه جم اظهار داشت: ایران اسلامی در مسیر رشد و توسعه روزافزون قرار دارد و امیدوار هستیم با تلاش بیشتر شاهد پیشرفت بیشتر و بهتر باشیم.

وی با اشاره به اهمیت پالایشگاه جم افزود: حضور ما در این پالایشگاه به‌خاطر آشنایی بیشتر با شما و مجموعه شما و گفتن خداقوت و خسته نباشید است، چراکه کار شما بسیار مهم بوده و زیربنا و زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ماحصل فعالیت‌های شماست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شوررای اسلامی خاطرنشان کرد: خط مقدم تولید و زیرساخت‌های حوزه‌های متعدد کشور را مجموعه وزارت نفت می‌دانیم.

موسوی‌نژاد افزود: با توجه به اهمیت حوزه نفت و گاز، مدیران باید تدبیر و مدیریت کرده و مسئولانی که ناظر و متولی هستند باید با به‌کارگیری نظرات نخبگان، رفتار و برخوردهای کارشناسانه‌تری داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: باتوجه به رایزنی‌ها و اعلام آمادگی بخش خصوصی و شرکت‌های متعدد و حمایت‌های دولت، مشکلی در نقل و انتقال و صادرات فرآورده‌ها نداریم.

موسوی‌نژاد با اشاره به مشکلاتی که گاها در زمان اوج مصرف گاز و فصل زمستان به‌وجود می‌آید، اظهار داشت: با مدیریت امور می‌توانیم مازاد تولید در فصل تابستان را ذخیره کرده و در فصل زمستان استفاده کنیم و وزارت نفت باید با همکاری بخش خصوصی و استفاده از منابع صندوق توسعه، مخازنی برای ذخیره‌سازی گاز و نفت ایجاد کند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : برای مردم این منطقه پذیرفتنی نیست که پالایشگاه عظیم گازی با درآمدهای میلیاردی در کنارشان وجود داشته باشد و در روستا یا شهر خود افراد بیکار داشته باشند یا از امکاناتی نظیر مدرسه و مسجد محروم بمانند.

وی ضمن تحسین کمک‌های مدیران پالایشگاه برای امور فرهنگی و رفع محرومیت منطقه اظهار داشت: وقتی مردم می‌بینند عده‌ای در همسایگی آنها از امکانات عالی برخوردار هستند ولی خود در فقر مالی و فرهنگی به‌سر برده و از تامین حداقل امکانات مثل هزینه درمان عاجزند، قطعا اثرات شدید و منفی خواهد داشت.