- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه جم

مدیرعامل پالایشگاه جم گفت: ۲۷ درصد انرژی گازی کشور توسط پالایشگاه جم تامین می‌شود و روزانه ۵۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز در این پالایشگاه تولید می‌شود.

خبرگزاری فارس: تولید روزانه 50 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه جم

به گزارش”عسلویه نیوز” رحیم اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست با نماینده دشتستان در مجلس اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید دست به دست هم دهیم و در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی افزود: در دولت نهم و دهم در راستای توسعه پالایشگاه جم اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته و حجم و کیفیت تولیدات افزایش داشته است.

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم نیز به اهمیت پالایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: ۲۷ درصد انرژی گازی کشور توسط این پالایشگاه تامین می‌شود و روزانه ۵۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز تولید می‌کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه بالاترین آمار جذب نیروهای بومی در بین شرکت‌های منطقه متعلق به پالایشگاه جم است، خاطرنشان کرد: میزان ۴۹ درصد از ۱۰۰۰ نفر نیروی رسمی و  ۸۵ درصد از ۱۵۰۰ نفر نیروی ارکان ثالثی و پیمانکاری شاغل در این مجتمع بومی هستند.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای فصل زمستان دیده شده و تمام واحدها، تاسیسات و نیروها برای ارائه خدمات آماده هستند و به فضل خدا بدون کوچک‌ترین مشکلی برای تامین گاز مناطق سردسیر کشور در فصل زمستان آماده هستیم.

مدیرعامل پالایشگاه جم گزارشی از روند تولید گاز ارائه کرده و اظهار داشت: پس از دریافت گاز از چاه‌های نار و گنگان توسط سه خط لوله، طی سه فرآیند مهم از جمله جداسازی، شیرین کردن و خشک کردن، گاز را به مخازن اطراف پالایشگاه و مخازن بندر سیراف برای ارسال به شبکه انتقال می‌فرستیم.

اسلامی اضافه کرد: گازها و مایعات اضافی و املاحی که قابل استفاده مجدد هستند نیز توسط کشتی بارگیری شده و به کشورهای منطقه صادر می‌شود.