- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نام چند ایرانی محمد است؟

امام جمعه موقت شیراز گفت: وجود ۲٫۵ میلیون نام محمد بر روی ایرانیان نشانگر ارادت اهل این دیار به رسول اکرم (ص) است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد حسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: عشق و علاقه به پیامبر اکرم (ص) در خانه‌های ایرانیان زبانه می‌کشد چنانکه بسیاری از آنان فرزندان خود را به‌ نام و کنیه‌های آن حضرت نامگذاری می‌کنند.

وی افزود: بنابر آمار ثبت احوال، نام والای محمد بر روی ۲٫۵ میلیون نفر، احمد ۷۵ هزار نفر، مصطفی ۴۰۲ هزار نفر، امین ۱۹۸ هزار نفر و ابوالقاسم بر روی ۹۵ هزار نفر نامگذاری شده است.

خطیب موقت نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تحکیم کانون خانواده در جامعه بیان کرد: از ۸۱۹ هزار ازدواج ثبتی در کشور، ۱۲۹ هزار مورد آن منجر به طلاق می‌شود که ۸۰ درصد موارد این طلاق‌ها در سال اول تا پنجم ازدواج است.

وی بیان کرد: طلاق عاطفی و کمبود معنویت دو عامل مهم طلاق در جامعه است و هر جا که نماز نیست اعتیاد، بی‌اخلاقی و طلاق از راه می‌رسد.

مرادی ادامه داد: هوسرانی نیز یکی از عوامل طلاق است که بیشتر در میان مردان وجود دارد.

فقر و بیکاری، دخالت اقوام، ترویج فرهنگ بیگانه توسط رسانه‌ها و ماهواره‌ها و سوء‌ظن از دیگر عواملی بود که مرادی ذیل بحث طلاق به آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند نگاه عاشقانه زن و شوهر به یکدیگر غیر از آن که بسیار کننده محبت بوده، ثواب دارد و پاک‌کننده گناهان است.

اشاره به سالروز کاهش اثرات بلایای طبیعی، روز حافظ و روز دحوالارض دیگر مواردی بود که مرادی به آن پرداخت.

وی همچنین با تبریک ایام هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که نیروی انتظامی باید مظهر دیانت، اقتدار و هوشیاری باشد.

مرادی در پایان ضمن درخواست از دولت و مجلس شورای اسلامی برای تلاش در راستای کاهش قیمت‌ها گفت: از بازاریان و اصناف تقاضا داریم که جنس درون انبار را به قیمت خریداری شده بفروشند و اگر قیمتی در یک ساعت چند برابر شده، سود حلال و انصاف و عدالت توسط کاسبان فراموش نشود.

فرمانده نیروی انتظامی فارس نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: در استان فارس با تلاش تمام مسئولان و مردم و همت پرسنل نیروی انتظامی کاهش ۱۶ درصدی جرائم و ۷۴ درصدی سرقت مسلحانه محقق شد.

سیروس سجادیان ادامه داد: نیروی انتظامی سرمایه اجتماعی را اساس اقتدار خود می‌داند و حفظ ارزش‌ها را بزرگ‌ترین وظیفه خود تلقی می‌کند.

وی در پایان مراسم به گفت‌وگوی رو در رو با مردم پرداخت و تقاضاها و پیشنهادات آنها را بررسی کرد.

پس از مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه نمازگزاران در راهپیمایی باشکوهی پخش فیلم آمریکایی صهیونیستی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.