آشتیانی:پرسپولیس بازیکنی مثل دژاگه بیاورد
تاريخ ارسال خبر : 6 اکتبر 2013 | ساعت 12:50 | کد خبر: 28788 | sv92 | چاپ این مطلب

ابراهیم آشتیانی می‌گوید حرف‌های دایی و مایلی‌کهن در شان فوتبال ایران نیست.آشتیانی
   پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره ارزیابی‌اش از عملکرد این تیم پس از گذشت ۱۲ هفته از لیگ اظهار کرد: شرایط پرسپولیس نسبت به سال‌های قبل تغییر کرده است. جوانان خوبی به تیم آمده‌اند که نیاز به زمان دارند تا به طور کامل در تیم جا بیفتند. عملکرد آنها زیر ذره‌بین هواداران است و با یک پاس اشتباه و یا هدر دادن یک موقعیت مسلم تحت فشار قرار می‌گیرند. با این حال آنها تا یک سال دیگر به شرایط عالی می‌رسند.

به گزارش ایسنا،او ادامه داد: صبا در بازی مقابل پرسپولیس یک بر صفر پیش افتاد و می‌خواست پیرزوی خود را حفظ کند. بنابراین با نفرات زیادی در دفاع مستقر شد اما پرسپولیس برای مقابله با این دفاع برنامه خاصی نداشت. همه ما می‌دانیم که بیشتر تیم‌ها مقابل بارسلونا با همین شیوه دفاع می‌کنند. در این شرایط حرکت از کناره‌ها می‌تواند به کمک بیاید و منجر به موقعیت خطرناک شود. متاسفانه مدافعان کناری پرسپولیس نفوذ نمی‌کردند. در حالی که در فوتبال مدرن دنیا این کار در هر تیمی صورت می‌گیرد. همچنین ضربات ایستگاهی، کرنر و شوت از راه دور، راه‌های دیگر گلزنی است اما پرسپولیس بر خلاف نیمه اول بعد از خوردن گل کمتر موقعیت‌سازی کرد.

کاپیتان سال‌های دور پرسپولیس با بیان اینکه ۲،۳ بازیکن این تیم اشباع شده‌اند، گفت: هافبک‌های نفوذی باید در امر گلزنی به مهاجم کمک کنند. الان بازیکنانی مثل نوری و رضایی در پرسپولیس اشباع شده‌ و شرایط خوبی ندارند. امیدوارم عالیشاه و صادقیان بتوانند در ادامه با انگیزه خود به پرسپولیس کمک کنند.

او با اشاره به اینکه پرسپولیس نیاز دارد خط حمله‌اش را تقویت کند، به ایسنا گفت: اگر می‌خواهند از خارج بازیکن بگیرند بهتر است بازیکن حرفه‌ای و آموزش‌دیده بیاورند. مثل اشکان دژآگه که احتیاجی ندارد با تیم هماهنگ شود و بعد از حضور در تیم بلافاصله با بازیکنان یکدست می‌شود نه اینکه بروند مثل این بازیکنان بی‌کیفیت خارجی را بیاورند. شما تصور کنید اگر همین صادقیان و عالیشاه آموزش دیده بودند یک سال نیاز نداشتند تا بهترین بازی‌های خود را برای پرسپولیس به نمایش بگذارند.

ابراهیم آشتیانی در ادامه درباره درگیری لفظی مایلی‌کهن و دایی به ایسنا گفت: در این چند سال هیچ‌وقت در این مسائل دخالت نکردم. یک بار هم علی پروین و علی دایی حرفشان شده بود. به طور کلی این اتفاقات را نمی‌پسندم. هر دو پیشکسوت این فوتبال هستند. مایلی‌کهن در دانشکده تربیت بدنی دانشجوی من بود. برای پرسپولیس زحمت کشیده و نباید خود را وارد جنجال کند. دایی هم در مسائل حاشیه‌ای وارد نشود، بهتر است. او باید به فکر تیم باشد. به عنوان برادر بزرگ‌تر به آنها توصیه می‌کنم که از جنجال دوری کنند؛ چرا که این حرف‌ها نه در شان فوتبال ایران است و نه برای خودشان مناسب است.

او گفت: مردم ما دیگر از این حرف‌ها خوششان نمی‌آید. آنها می‌خواهند فوتبال زیبا ببینند. مردم ما از تلویزیون بازی‌های خوب را می‌بینند اما از فوتبال ما لذت نمی‌برند. لیگ ما از سطح بالای کیفیت خیلی دور است. کی‌روش نمی‌تواند ۴ بازیکن جوان برای تیم ملی پیدا کند. میانگین سنی ما باید پایین‌تر از ۲۵ سال باشد اما الان بالای ۲۸ سال است. با این تیم در جام‌جهانی زنگ تفریح می‌شویم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ