آقای هاشمی! فرزندتان را نیز مثل من به دادگاه معرفی کنید
تاريخ ارسال خبر : 6 اکتبر 2013 | ساعت 14:54 | کد خبر: 28808 | sv60 | چاپ این مطلب

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ذوق زدگی برخی از موضوع برقراری رابطه ایران و آمریکا گفت: آمریکا چه کرده است که بعضی ار ارتباط بین آمریکا و ایران ذوق زده می‌شوند؟

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس در نطق میان دستور امروز خود با اشاره به سخنرانی های روحانی در سفر به نیویورک و قدردانی از مواضع مطرح شده توسط وی، گفت: در این مساله لازم است که رفتارها به گونه ای نباشد که آمریکایی ها احساس کنند که ما به آنها نیاز داریم و باید از کارهای نابه جا جلوگیری شود.

کوثری جنایات آمریکا در حق ملت ایران را یادآور شد و تصریح کرد: ۲۸ مرداد، تاسیس ساواک،‌ تحمیل کاپیتولاسیون، حمایت از ضدانقلاب، حمله به طبس و کودتای نوژه چند نمونه از دشمنی آمریکاست.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب ۵۰ تا ۸۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران کار کرده و حکومت شاه را اداره می کردند اما امام (ره) قطع روابط با آمریکا را به فال نیک گرفت.

کوثری با بیان اینکه بعد از آن آمریکا از صدام حسین حمایت کرد اما ملت با رهبری امام(ره) با حضور در دفاع مقدس اجازه نداد که استکبار جهانی به هدف خود برسد و حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن بماند، ادامه داد: پس از این اتفاقات آمریکایی ها تلاش کردند از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای جلوگیری کنند و حتی پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل بردند و کشور را تحریم کردند.

این نماینده مجلس افزود: اما به لطف خدا امروز ما ۱۸ هزار سانتریفیوژ داریم و اورانیوم با غنای بین ۳٫۵ تا ۲۰ درصد تولید می‌کنیم و تمام کشورهایی که برای انرژی هسته‌ای با ما قرارداد داشتند علی‌ر‌غم قراردادشان به تعهداتشان عمل نکردند و دادگاه‌های بین‌المللی هم که در اختیار ابرقدرت‌ها بودند به این مساله رسیدگی نکرد ولی ما خود چرخه سوخت را تامین کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آمریکا چه کرده است که بعضی از ارتباط بین آمریکا و ایران ذوق زده می‌شوند؟ آمریکا در حال حاضر در منطقه در اوج ضعف و ناتوانی است و موقعیت خود را از دست داده است.

کوثری اظهار داشت: چرا عده‌ای می‌گویند که تماس تلفنی اوباما و حسن روحانی و مذاکره ظریف با کری عنایت خدا بوده است؟ بعضی‌ها که خود را پدرخوانده دولت می‌دانند باید ببینند که ملت تصدیق می‌کند که تصمیم شورا در رد صلاحیت عده‌ای درست بوده است.

کوثری همچنین از قوه قضائیه خواست تا اصول قانونی را در مورد مهدی هاشمی اجرا کند و خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: من از آقای هاشمی می‌خواهم مثل سال ۶۸ که من را به خاطر ماجرای پادگان کرج به سازمان نیروهای مسلح معرفی کردند خود ایشان مهدی هاشمی را به قوه قضاییه بدهند تا به موضوعات رسیدگی شود.

وی همچنین مساله نظرسنجی درباره رابطه با آمریکا را مدنظر قرار داد و گفت: آنها که به دنبال نظرسنجی هستند بدانند که آن ۳۶ میلیون نفری که پای صندوق‌های رای آمدند به ایستادگی به آرمان‌های انقلاب رای داده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امام فرمودند باید به آن آخوند مزدور آمریکایی که شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شوروی را تخطئه می‌کند گفت که آیا نباید به رسول خدا تاسی کرد؟ آیا تاسی به رسول خدا خلاف است؟

وی مسائل اقتصادی کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مساله اقتصاد در کشور فقط مساله تحریم‌ها نیست و بخشی از مشکلات ما به کارهای مسوولان برمی‌گردد که در همین راستا باید از دولت‌های دهم و یازدهم سوال کرد که در مورد اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند که حالا صحبت از تاثیر تحریم‌ها می‌کنند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ