- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تدوین بسته جامع خدمات رفاهی کارکنان پارس جنوبی

مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تدوین بسته جامع خدمات رفاهی کارکنان صنعت نفت در حوزه عملیاتی منطقه ویژه پارس خبر داد.

خبرگزاری فارس: تدوین بسته جامع خدمات رفاهی کارکنان پارس جنوبی

به‌ گزارش ” عسلویه نیوز” محمد نوروزی‌فرد صبح امروز در نشست مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی نقش مهم و تاثیرگذاری در صنعت نفت و گاز کشور دارد و در سال تولید ملی نیز جایگاه این منطقه ویژه است.

مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تدوین بسته جامع خدمات رفاهی کارکنان صنعت نفت در حوزه عملیاتی منطقه ویژه پارس خبر داد و افزود: انجام این مهم در همسویی با افزایش بهره‌وری و افزایش تولید و کارآمدی نیروی انسانی شاغل در این منطقه است.

نوروزی‌فرد تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مقام عالی وزارت نفت، ارائه خدمات رفاهی به کارکنان تلاشگر صنعت نفت به ویژه در حوزه عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که این نشان از دیدگاه ویژه ایشان به مسائل مربوط به بهبود و افزایش بهره‌وری و ایجاد انگیزه کار و تلاش در نیروی انسانی شاغل در مناطق عملیاتی و تولیدی است.

وی ادامه داد: از آنجا که منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان قلب انرژی کشور دارای ویژگی‌های خاص و راهبردی است و از سوی دیگر بزرگ‌ترین حوزه عملیاتی در خاورمیانه محسوب می‌شود؛ ایجاد انگیزه در نیروی انسانی آن از جایگاه خاصی برخوردار است.

این مسئول بیان کرد: در این راستا مدیریت منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پیرو تاکید وزیر نفت و دستور معاون وزیر در امور منابع انسانی و مدیریت، و تاکید مدیرعامل این سازمان، بسته جامع خدمات رفاهی کارکنان پر تلاش این منطقه را در شش محور تدوین کرد.

وی یادآور شد: تدوین این طرح مهم در پی جلسات متعدد با مدیران و رؤسای واحدهای عملیاتی مستقر در منطقه ویژه پارس و جمع‌بندی دیدگاه‌های تخصصی و راهکارهای ارائه شده توسط آنان انجام شد و پس از تجزیه و تحلیل و پردازش در یک کتابچه به عنوان بسته جامع خدمات رفاهی در شش محور و ۵۶ بند تنظیم شد.

نوروزی‌فرد خاطر نشان کرد: محورهای شش‌گانه این بسته شامل، «خدمات رفاهی، فرهنگی، ورزشی»، «سلامت، بهداشت و درمان»، «حقوق و دستمزد»، «تامین آتیه»، «تامین مسکن» و «خدمات کالاهای اساسی و نفت کارت» است.

وی اضافه کرد: درخواست‌های ما از منظر قابلیت دستیابی، به دو گروه بلندمدت و کوتاه‌مدت تقسیم شده است.

نوروزی‌فرد گفت: بیش از دو سوم پیشنهادهای درخواستی در گروه «کوتاه‌مدت» عملی خواهد شد که به سادگی قابل دستیابی است.

وی ادامه داد: بیشترین درخواست ملزم به صدور دستور لازم از سوی شرکت ملی نفت ایران است که در بسیاری از موارد هزینه‌ای برای صنعت نفت نخواهد داشت؛ میزان هزینه‌ها برای اجرای کامل بسته خدمات رفاهی کارکنان، در برابر هزینه تولید و برداشت از میدان گازی پارس جنوبی بسیار ناچیز است.

مدیر منابع انسانی منطقه ویژه پارس تصریح کرد: در یک نگاه کلان، با محاسبه بهره‌وری به فعالیت شاداب‌تر و مزایای حاصل از تعهد سازمانی با توجه به اهمیت تامین رفاه کارکنان، هزینه اجرایی کردن پیشنهادها، پس از مدت کوتاهی به خزانه صنعت نفت برگشت داده می‌شود و عملا صرفه‌جویی و بهره‌وری را در پی خواهد داشت.