- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

توزیع ۷۰۰ تن برنج به نرخ تعاونی در دشتستان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: توزیع ۷۰۰ تن برنج به نرخ تعاونی هر کیلو هشت هزار ریال در سطح شهرستان از هفته آینده یکی از تدابیر این اداره به منظور رفاه و آسایش شهروندان دشتستانی است.

خبرگزاری فارس: توزیع 700 تن برنج به نرخ تعاونی در دشتستان

به گزارش “عسلویه نیوز” ابوالقاسم محمدزاده صبح امروز در نشست تنظیم بازار شهرستان دشتستان اظهار داشت: رونق اقتصادی میهن اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان در سطوح مختلف به آن توجه دارند و باید با تمام توان در این راستا گام بردارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: اصناف و اتحادیه‌های صنفی که به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازند از ارکان مهم اقتصاد جامعه محسوب می‌شوند و با عملکرد خود بر تمامی جوانب جوامع و مجامع انسانی اثر می‌گذارند.

محمدزاده با اشاره به الحاق وظیفه سامان‌دهی تاکسی‌ تلفنی‌ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بر اساس اقدام صورت گرفته وظیفه سامان‌دهی تاکسی تلفنی‌ها از وزارت کشور (شهرداری‌ها) به وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقال یافته و وظیفه سامان‌دهی تاکسی‌ تلفنی‌ها بر اساس قوانین این وزارت صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین و قواعد وزارت صنعت، معدن و تجارت و نارضایتی ساکنان نخستین و در راستای اجرای ماده ۹ آئین‌نامه انتخابات اتحادیه‌های صنفی ضرورت تشکیل اتحادیه مستقل برای صنف فوق احساس می‌شد که اقدامات کاملی در این زمینه صورت گرفته است.

این مسئول اذعان داشت: با انتقال پرونده‌های صنف تاکسی تلفنی از شهرداری به اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل و پس از چند نوبت فراخوان از واحدهای صنفی تاکسی تلفنی‌های شهرستان، نهایتا ۱۳ نفر کاندید عضویت در این اتحادیه صنفی شدند که با برگزاری انتخابات پنج نفر به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره این اتحادیه انتخاب شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: در شهرستان دشتستان ۱۰۳ واحد صنفی تاکسی تلفنی وجود دارد که کار صدور پروانه فعالیت و جواز کسب تا قبل از تشکیل اتحادیه مستقل بر عهده شهرداری‌ها و اتحادیه لوازم یدکی بوده ولی از این پس کلیه مسایل این واحدها توسط اتحادیه تازه تاسیس انجام می‌شود.

محمدزاده در ارتباط با تشکل اتحادیه تاکسی‌ تلفنی در دشتستان گفت: تشکیل این اتحادیه در دشتستان دومین اتحادیه تاکسی تلفنی و وانت بار مستقل در سطح استان است.

وی افزود: به‌دنبال طرح هدفمندی یارانه‌ها و ضرورت تجهیز، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی‌، رسته تاکسی تلفنی جزو شغل‌های مهم و تأثیرگذار در رفاه حال مردم است و باید در رفع مشکلات این صنف و اهتمام در تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری این گروه از فعالان صنعت حمل و نقل توجه ویژه‌ای شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان یادآور شد: بازرسی از اصناف و واحدهای تجاری یکی از وظایف و اولویت‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اداره مطبوع این وزارتخانه در شهرستان دشتستان تمام توان خود را برای اجرای دقیق این وظیفه خطیر به‌کار گرفته و از مردم می‌خواهیم در امر بازار و بازرسی‌های عمومی با این اداره همکاری متقابل داشته باشند.

محمدزاده با بیان اینکه تدابیری برای کنترل وضعیت بازار برنج اندیشیده‌ایم که به آسایش عمومی مردم کمک می‌کند، افزود: توزیع ۷۰۰ تن برنج به نرخ تعاونی هر کیلو هشت هزار ریال در سطح شهرستان از هفته آینده یکی از تدابیر این اداره به منظور رفاه و آسایش شهروندان دشتستانی است.