- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

عسلویه به جزیره‌ای بیگانه برای استان بوشهر تبدیل شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دلمان خوش است که عسلویه را از استان بوشهر جدا نکرده‌اند، ولی عسلویه عملا مانند جزیره‌ای بیگانه شده است.

خبرگزاری فارس: عسلویه به جزیره‌ای بیگانه برای استان بوشهر تبدیل شده است

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با ” عسلویه نیوز” اظهار داشت: استان بوشهر از جنبه‌های مختلف، ظرفیت‌های فراوانی در خود جای داده است که باید برای توسعه و پیشرفت استان از تمامی این ظرفیت‌ها بهره بریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عسلویه به جزیره‌ای بیگانه برای استان تبدیل شده، خاطرنشان کرد: دلمان خوش است که عسلویه را از استان بوشهر جدا نکرده‌اند، ولی عسلویه عملا مانند جزیره‌ای بیگانه شده است.

موسوی‌نژاد بیان داشت: مدیریت پارس جنوبی باید یکی از اعضای ارشد شورای عالی استان باشد و در تصمیم‌گیری‌های استان مشارکت داشته باشد.

وی اضافه کرد: پارس جنوبی متعلق به استان بوشهر است و باید مدیران پارس جنوبی در کنار مدیران استان برای تعالی و پیشرفت همه جانبه استان تلاش کنند.

این مسئول اذعان داشت: باید برای بهره‌وری بیشتر استان مسئولان منطقه ویژه را به کارها وارد کنیم و ایشان را در برنامه‌های توسعه‌ای استان دخیل کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حضور مدیران و معاونان پارس جنوبی در شورای اداری استان به منظور ارائه نظرات و رویکردها امری ضروری است.

موسوی‌نژاد با تاکید بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی در پست‌ها و مشاغل مدیریتی پارس جنوبی، متذکر شد: قبول داریم فرهنگ کار ما ضعیف است و به دنبال مشاغل آسان هستیم، ولی باید در مشاغل و پست‌های مدیریتی از نیروهای بومی استفاده کنیم، دلیلی ندارد که سهمیه ۵۰ درصدی نیروهای بومی به طول کامل به نیروهای کارگری اختصاص یابد.

وی ادامه داد: استقرار دانشگاه صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی از مسائل مهمی است که می‌تواند در توسعه سطح علمی و تخصص نیروهای منطقه اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: باید بخش خصوصی را برای آموزش نیرو حمایت و فعال کنیم در شرایطی که نهادهای متولی در این زمینه توانایی و آمادگی لازم را ندارند.