واقعه کربلا درسی برای آزادیخواهی و متعلق به همه بشر است
تاريخ ارسال خبر : 7 اکتبر 2016 | ساعت 22:35 | کد خبر: 35527 | sv258 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه اهل سنت عسلویه واقعه کربلا را درسی برای انسانیت و آزادیخواهی و متعلق به همه بشر دانست.%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت مردم به تقوای الهی در بخشی از خطبه های خود به جایگاه ومنزلت اهل بیت درقلوب مسلمانان بویژه اهل سنت اشاره کرد و افزود: برکسی پوشیده ومخفی نیست وشکی در این نیست که اهل بیت درمیان اهل سنت مقام ومنزلت بلندی دارند و اهل سنت نسبت به آنان احترام وارادت بسیاری قائل هستند و حقوق ومنزلت آنهارا آنگونه که خداوند عزوجل درشریعت قرارداده است رعایت میکنند.

وی به اعتقادات اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر اشاره کرد و افزود: اهل سنت اعتقاد دارند که حب اهل بیت ایمانی است که بوسیله ی آن به خدا نزدیک میشوند و به سفارش رسول الله درخصوص آنان عمل مینمایند چرا که حضرت فرمودند:(اذکرکم الله فی اهل بیتی ) شما را درباره ی رعایت حقوق اهل بیتم سفارش میکنم؛ و اهل سنت به این وصیت و دیگر وصایای رسول الله پایبند هستند و به آن عمل می کنند.

وی افزود: کتب اهل سنت از فضائل و مناقب و ویژگیهای اهل بیت پیامبر مملو است وهیچ منزلی از بیوت اهل سنت وجود ندارد مگر اینکه نام یکی یابیشتراز نامهای اهل بیت درآن باشد.
امام جمعه اهل سنت عسلویه به فضائل اهل بیت که در کتب اهل سنت درج شده اشاره کرد و اظهار داشت: در بخشی از کتاب های اهل سنت نگاشته شده است که رسول الله در مورد حضرت علی بن ابیطالب در جنگ خیبر چنین فرمودند: فردا این پرچم را به مردی میدهم که خداوند خیبر را بر دستانش فتح میکند و او خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش نیز او را دوست میدارند.

وی افزود: در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) رسول خدا فرمودند : فاطمه سرور و سردار زنان بهشت است و نیز فرمودند «فاطمه بضعه منی» فاطمه پاره تن من است. اما در مورد حسن و حسین پیامبر فرمودند: پروردگارا من این دو را دوست دارم تو نیز دوست بدار و فرمودند:حسن و حسین سرداران و سروران جوانان بهشتند این حدیث دو فضیلت بزرگ برای حسن وحسین است اولا پیامبر به بهشتی بودن این دو بزرگوار گواهی داده است دوما خبر داده اند که سروران جوانان بهشت اند.

شیخ ابراهیم محمدی به احادیث دیگری در باب اهل بیت که در کتب اهل سنت موجود است اشاره کرد و افزود: اما در مورد علی ابن الحسین زین العابدین یحی بن سعید درباره ی او میگوید او افضل ترین هاشمی است که درمدینه دیده ام وامام زهری میگوید هیچ هاشمی ای افضل تر از علی ابن الحسین ندیدم البته در زمان خودش و محمدبن سعد میگوید او یعنی علی بن الحسین ثقه، مأمون ، کثیرالحدیث ،عالی المقام بلند مرتبه و پرهیزگار بوده است اما در مورد محمدبن علی الباقر، ابن سعد میگوید: او دارای علم زیادی بوده و حدیث زیادی روایت کرده است و ابوحنیفه درباره امام جعفر الصادق میگوید فقیهی آگاه تر از جعفر ابن محمد ندیدم.

امام جمعه اهل سنت عسلویه اظهار داشت: مناقب و فضائل دیگری درکتب اهل سنت درمورد این بزرگان وغیرهم میباشد که بخاطر ضیق وقت به آنها اشاره نکردیم و چنانچه ما بخواهیم از فضائل و مناقب این بزرگان صحبت کنیم به چندین خطبه نیاز داریم و کسانی که میخواهند بیشتر بدانند میتوانند به کتابهای حدیث و سیرت رجوع کنند.

شیخ ابراهیم محمدی افزود: اهل بیت پل ارتباطی بین مذاهب اسلامی و یکی از مشترکات بزرگ شیعه و سنی میباشد و یکی از سیاستها و دسیسه های دشمن تفرقه و دو دستگی کردن مسلمانان بخاطر تضعیف و نابودی آنها می باشد پس مسلمانان هوشیار باشند و گول دشمنان نخورند بخداقسم آنهابه هیچکدام ازمانه شیعه و نه سنی رحم نخواهند کرد دشمنی آنها با اسلام است  چرا که هیچ وقت این دشمنی و دسیسه ها راکنار نگذاشتند از شروع دعوت رسول الله تا به حال .

امام جمعه اهل سنت عسلویه گفتند:امادرموردقیام حضرت حسین اعتقادمااین است که ایشان برای احیای دین برای احیای امربه معروف ونهی از منکر بوده برای احیای سنت رسول الله بوده و درس کربلا تنها اختصاص به گروهی از مسلمانان ندارد بلکه متعلق به همه ی مسلمانان و بلکه به همه ی بشر است درسی برای انسان و انسانیت و آزادیخواهی و مردم سالاری. امام حسین برای اقامه دین خدا و مبارزه علیه استبداد به شهادت رسید و یکی از بزرگترین فجایع تاریخ اسلام تعامل اشقیای قوم باحضرت حسین و یارانش بود که این چنین با فرزند رسول الله رفتارکردند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ