- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیشرفت حفاری در لایه‌های نفتی پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت فعالیت‌های حفاری در لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: نتایج مطالعات حفاری‌های توصیفی در لایه‌های نفتی پارس جنوبی به زودی اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس: پیشرفت حفاری در لایه‌های نفتی پارس جنوبی/خبرهای خوش در راه است

به گزارش ” عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری از پیشرفت فعالیت‌های حفاری در لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: نتایج مطالعات حفاری‌های توصیفی در لایه‌های نفتی پارس جنوبی به زودی اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: عملیات متمرکز حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی با اختصاص دو دستگاه دکل پیشرفته به منظور ارزیابی شرایط مخزنی این بخش از میدان پارس جنوبی با سرعت قابل قبول ادامه دارد و به زودی با اتمام مراحل اولیه این طرح، نتایج مطالعات و ارزیابی حفاری‌های توصیفی اعلام خواهد شد.

این مسئول افزود: عملیات حفاری این میدان به ویژه پس از استقرار دکل جدید متعلق به شرکت توسعه پتروایران، شتاب بیشتری به خود گرفته که پیش‌بینی می‌شود مراحل حفاری اولیه در بخش مشترک و غیر مشترک این میدان تا پایان امسال پایان یابد.

سوری گفت: با انجام امور تعریف شده و پایان کار تا اسفند ماه سال جاری می‌توان به تولید نفت از لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی در ماه‌های نخست سال آینده امیدوار بود.

* راه‌اندازی برخی فازهای پارس جنوبی در سال جاری

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه برخی بخش‌های فازهای در دست ساخت پارس جنوبی در زمستان به تولید خواهد رسید تصریح کرد: این روزها با وجود توطئه دشمنان نظام شاهد حماسه‌های بزرگ اقتصادی در پارس جنوبی هستیم.

سوری ادامه داد: عملیات بارگیری نخستین سکوی فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگترین طرح توسعه این میدان هفته گذشته در یارد خرمشهر انجام شد که این نشان می‌دهد فرآیند توسعه نظام پیمانکاری و سطح مدیریت پروژه در کشور از جهش کیفی چشمگیری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه امروز سازه‌های پیچیده دریایی پارس جنوبی که پیش از این در انحصار بیگانگان بود با رعایت استانداردهای کیفیت توسط شرکت‌ها و سازندگان توانمند داخلی ساخته و بارگیری می‌شود افزود: در فاصله کمتر از ۲۰ روز عرشه فاز A12 بارگیری شد و ساخت جکت فازهای ۲۲ تا ۲۴ نیز انجام شد که این روند نشان می‌دهد دوره بارگیری جکت‌ها از ۱۵ روز کمتر شده است.

* تبدیل شدن به پنج شرکت نفتی برتر جهان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به چشم‌انداز شرکت نفت و گاز پارس گفت: تبدیل شدن به یکی از پنج شرکت برتر بین‌المللی در زنجیره تولید و تجارت نفت و گاز جهان از چشم‌اندازهای تعریف شده ما در پارس جنوبی است و در این راستا باید تلاش کنیم.

سوری افزود: شرکت نفت و گاز پارس بر اساس این برنامه چشم‌انداز، مسئولیت تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز و یک‌میلیون بشکه میعانات گازی از مجموع میادین گازی مشترک و غیر مشترک موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: میدان‌های گلشن، فردوسی و پارس شمالی تا پایان برنامه پنجم توسعه، باید به طور کامل توسعه یابند؛ و با توسعه این میدان‌ها مجموع تولید روزانه گاز در این میادین به یک میلیارد متر مکعب گاز خواهد رسید.