- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگشت ۱۲۰ میلیارد ریال از حقوق ضایع شده کارگران پارس جنوبی

“عسلویه نیوز”مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: طی سال گذشته و امسال، ۱۲۰ میلیارد ریال از حقوق ضایع شده کارگران پارس جنوبی به آنها برگشت داده شد. [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی یکشنبه شب در نشست با نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان محسوب می‌شود و در بحث اشتغال این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به آمار ۵۰ درصدی نیروهای کاری دشتستان در پیکره نیروهای بومی شاغل در منطقه پارس جنوبی و شمالی افزود: امروز با قاطعیت می‌گوییم که بیش از ۵۰ درصد از نیروهای بومی شاغل در پارس جنوبی و پارس شمالی از نیروهای کاری ماهر شهرستان دشتستان تشکیل شده‌اند.

حاجیانی خاطر نشان کرد: شهرستان دشتستان نیروهای کاری توانمند و ماهری دارد و دست مدیریت کار و خدمات اشتغال پارس جنوبی را در جذب نیروهای بومی باز گذاشته و بر اساس آمار و اطلاعات بیشترین میزان مراجعه، پذیرش و معرفی از شهرستان دشتستان است.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی بیان داشت: شهرستان دشتی در رتبه دوم نیروهای بومی ماهری در اختیار ما قرار داده ولی با تمامی این تفاسیر با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی ادامه داد: احیای حقوق ضایع شده کارگران یکی از مسائل مهمی است که مدیریت کار و خدمات اشتغال پارس جنوبی در دستور کار خود قرار داده و با بررسی ۳ هزار پرونده و پیگیری‌های لازم در خصوص آنها به مراجعین پاسخگویی کرده‌ایم.

حاجیانی از برگشت ۱۲۰ میلیارد ریال از حقوق ضایع شده کارگران پارس جنوبی خبر داد و عنوان کرد: در سال ۹۰ با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰ میلیارد ریال از حقوق ضایع شده کارگران شاغل در پارس جنوبی به ایشان بازگردانده شد، ضمن اینکه در نیمه نخست سال جاری نیز پا پیگیری‌های صورت گرفته موفق شده‌ایم ۴۰ میلیارد ریال از حقوق ضایع شده کارگران شاغل در منطقه را به ایشان بازگردانیم و در مجموع تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال به این عزیزان برگشت داده‌ایم.

وی تصریح کرد: چالش‌ها و موانعی در زمینه جذب نیروهای بومی شناسایی کرده‌ایم که باید در کارگروه اشتغال به آنها پرداخته و زمینه را برای رفع این چالش‌ها و موانع هموار سازیم.

وی گفت: در حال حاضر ۸۵ هزار نفر در شرکت‌های زیر مجموعه نفت در پارس جنوبی فعالیت می‌کنند که ۲۶ هزار نفر از ایشان را نیروهای بومی شامل می‌شوند.