انتخاب مجتمع پارس جنوبی به عنوان شرکت دوستدار حرا
تاريخ ارسال خبر : 9 اکتبر 2013 | ساعت 15:40 | کد خبر: 28866 | sv181 | چاپ این مطلب

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از انتخاب مجتمع گازی پارس جنوبی به عنوان شرکت دوستدار حرا با ابتکار محیط زیست استان بوشهر خبر داد.علی اکبرشعبانپور
   به گزارش”عسلویه نیوز” علی‌اکبر شعبان‌پور شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیرکل محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: مجتمع گازی پارس جنوبی پیشتاز در حمایت از محیط زیست است و در چند سال اخیر همکاری نزدیکی با محیط زیست استان بوشهر داشته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به اهمیت ایمنی اشاره کرد و افزود: سازمان HSE فقط یک سازمان ناظر و پایش‌کننده است و هرکس در مجتمع باید خودش را مسئول HSE بداند و رعایت ایمنی برای‌ همه باید یک اصل مهم باشد.

وی با اشاره به رشادت‌های آتش‌نشانان وزارت نفت و اهمیت حفظ یاد و خاطره‌ شهدای آتش‌نشان گفت: دشمن بعثی در زمان جنگ به تعداد روزهای جنگ تنها و تنها به خارک حمله کرد و این آتش‌نشانان جان‌برکف صنعت نفت بودند که جان‌فشانی کرده و نگذاشتند صنعت نفت با مشکل جدی روبرو شود.

این مسئول ضمن تبریک رتبه اول پالایشگاه اول و رتبه‌ دوم پالایشگاه چهارم از منظر HSE در میان پالایشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: مقام عالی وزارت نفت همیشه تاکیدشان بر تعهد مدیریت بوده و در پیام‌شان برای روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی هم بر همین مساله تاکید داشتند.

وی بیان داشت: بر همین اساس من از مدیران پالایشگاه‌های مجتمع درخواست دارم که همیشه به ترویج فرهنگ HSE و رعایت کامل مسایل ایمنی متعهد باشند.

شعبان‌پور افزود: برای ما بحث توسعه و ترویج فرهنگ HSE در تمام مجتمع بسیار اهمیت دارد و در بحث آموزش HSE نباید هیچ‌کس را فراموش کنیم.

وی اضافه کرد: باید تمام ارکان سازمان از پایین‌ترین سطوح تا بالاترین سطح، از رسمی تا پیمانکار به جدیدترین و کامل‌ترین اطلاعات HSE اشراف داشته باشند تا دیگر بعضی از حوادث تلخ گذشته پیش نیاید.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: ما باید در شهرک‌ها هم مواظب باشیم و خودمان به فکر خانواده‌های همکاران‌مان باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌های همکاران ما در شهرک‌های مسکونی جم حضور دارند گفت: باید به مهدهای کودک و مدارس شهرک برویم و کلاس‌های آموزش HSE برگزار کنیم چون تنها با آموزش است که می‌توان جلوی به وجود آمدن حادثه را گرفت.

مدیرعامل مجتمع گازی ابراز داشت: مجتمع پارس جنوبی در سال‌های اخیر در احیای جنگل‌های حرا اهتمام خاصی داشته و سال گذشته ۲۰ هزار نهال و امسال نیز ۵۰ هزار نهال حرا را کاشته است.

شعبان‌پور از انتخاب مجتمع گازی به عنوان شرکت دوستدار حرا خبر داد و گفت: این مهم با ابتکار محیط زیست استان بوشهر انجام شده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ