۹۴ طرح در استان به تصویب رسید
تاريخ ارسال خبر : 9 اکتبر 2021 | ساعت 9:49 | کد خبر: 36912 | sv477 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز”در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۴ طرح در حوزه‌های گاز، نفت و پتروشیمی، کشاورزی، اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری به تصویب رسید.

به گزارش عسلویه نیوز رئیس جمهور در پایان سفر یک روزه خود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت‌های پایین دستی انجام گیرد تا هم اشتغال ایجاد کند و هم ارزش افزوده.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: در صنایع نفت و گاز مستقر در استان بومی گزینی در اولویت است چرا که وقتی نیروی بومی جوان، تحصیل کرده و آماده به کار در این استان وجود دارد باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی تصریح کرد: شرکتهای پتروشیمی درآمد خوبی دارند که باید از این درآمد سهمی را برای توسعه‌یافتگی استان به منظور خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات اجتماعی اختصاص دهند.

رئیس جمهور بیان کرد: همچنین در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه نخیلات باید اقداماتی صورت بگیرد تا مشکلات موجود رفع شود و استان بوشهر در این زمینه به قطب اول کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: از این رو با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان می‌توان حدود ۶۰تا۷۰ درصد مشکلات آب حوزه کشاورزی را حل کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسئله آب بوشهر با اهمیت و جزو ضرورت‌هاست و ما در این سفر تلاش کردیم از دو کانال این مسئله را حل کنیم. یکی از طریق نیروگاه اتمی مقرر شده است حدود ۷۰هزارمترمکعب مورد نیاز این استان تامین شود و دیگری با تامین آب‌شیرین‌کن‌ها بقیه نیاز مرتفع شود.

رئیسی عنوان کرد: برق مسئله دیگری‌ست که در جلسات این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در حال حاضر ۱۰۰۰مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی این ظرفیت به سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: همچنین این امکان وجود دارد که از صنعت هسته‌ای حدود ده هزار مگاوات برق تولید شود.

رئیس جمهور گفت: توسعه‌یافتگی در استان بوشهر نیازمند برق، آب، جاده‌های موصلاتی و راه‌آهن است که متاسفانه در سال‌های اخیر پروژه راه‌آهن بوشهر تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیسی خاطرنشان کرد: مقرر شد با اختصاص بودجه از سه کانال فاینانس، تهاتر و منابع موجود مشکل راه‌آهن بوشهر حل شود تا از بن‌بستی که در آن قرار گرفته است خارج شود.

وی اظهار کرد: مسئله اشتغال و مسکن در استان بوشهر بسیار بااهمیت است.

رئیس جمهور گفت: زمین برای ساخت مسکن در بوشهر باید تامین شود، از این رو با پیگیری مسئولان زمین‌های حاشیه شهرهای استان برای انبوه سازی در نظر گرفته شد.

رئیسی تصریح کرد: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی این استان بوشهر برای احداث حوضچه‌های میگو در نظر گرفته شده است که آماده واگذاری به جوانان مستعد و جویای کار استان است البته در گام بعدی ۱۵ هکتار زمین برای این منظور پیش‌بینی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان بوشهر وجود دارد نباید با این حجم بیکاری در این استان روبه‌رو باشیم بنابراین باید مشکلات و عقب‌ماندگی‌های این استان حل شود، در این راستا دولت درصدد است تا با فعال کردن اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی مشکل بیکاری در این استان را ریشه‌کن کند.

رئیس جمهور در پایان یادآور شد: طی این سفر در شورای اداری ۹۴طرح در حوزه‌های نفت،گاز و پتروشیمی، کشاورزی، اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری تصویب شد که یه زودی بودجه لازم برای اجرا شدن این طرح‌ها اختصاص خواهد یافت و معاون اجرایی رئیس جمهور مسئول پیگیری اجرای این طرح‌ها در استان بوشهر خواهد شد./ایسنا

انتهای پیام

*باعسلویه نیوزهمراه باشید.*

http://t.me/assaluyehnews

*به واتساب عسلویه نیوزبپیوندید*

https://chat.whatsapp.com/GJjDy4SwH0DLiI7OscHEWA

*به اینستگرام عسلویه نیوزبپیوندید*

http://instagram.com/assalouyehnews.official


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ