کاهش زمان تعمیرات اساسی در پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 10 اکتبر 2013 | ساعت 11:57 | کد خبر: 28888 | sv101 | چاپ این مطلب

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول پارس جنوبی از کاهش زمان تعمیرات اساسی با استفاده از سیستم‌های نوین تعمیراتی در پارس جنوبی خبر داد.پارس جنوبی1

به گزارش ” عسلویه نیوز”  اکبر غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست مسئولان مجتمع گازی اظهار داشت: پالایشگاه اول مجتمع گازی نقشی بسیار مهم در تامین گاز دارد.

وی افزود: تعمیرات اساسی در این مجموعه با تلاش شبانه‌روزی با کیفیت مطلوبی انجام شده است.

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول خاطرنشان کرد: در تعمیرات اساسی امسال بیش از ۱۲۸۰ درخواست کار برای انجام در بازه اورهال از ۷هفتم مهرماه تا ۳۰ مهرماه برنامه‌ریزی شده است.

غلامی با اشاره به تعمیرات اساسی پالایشگاه اول گفت: تاکنون بیش از ۲۱ درصد پیشرفت واقعی داشتیم، در صورتی که طبق برنامه ما باید ۱۰ درصد کارها را انجام می‌دادیم که ۱۱ درصد از برنامه زمان‌بندی شده جلوتر هستیم.

وی در ادامه به کارهای مهم در تعمیرات اساسی امسال اشاره کرد و افزود: تعویض کاتالیست‌های مرکاپتان‌زدایی و واحد گوگردسازی و تعویض باس‌بار اضطراری در پست برق شماره یک پالایشگاه اول از مهم‌ترین این کارهاست.

این مسئول با اشاره به اهمیت تعویض باس‌بار اضطراری به مؤثر بودن این اقدام در تعمیرات اساسی امسال اشاره کرد و یادآور شد: افزایش ضریب اطمینان برق اضطراری، امکان انجام تعمیرات اساسی بر روی باس‌بارها بدون توقف پالایشگاه، افزایش ضزیب اطمینان ژنراتورها و امکان ایجاد سویچینگ با برنامه‌های مختلف پالایشگاه از نرم‌افزار plc و به صورت هوشمند از جمله فواید و اهداف این اقدام است.

وی با اشاره به تلاش برای کاهش زمان تعمیرات اساسی سالیانه پالایشگاه‌ها با استفاده از سیستم‌های نوین تعمیراتی اظهار داشت: هدف از این اقدام کاهش هزینه‌های تعمیراتی، کاهش توقف‌های بدون برنامه و در نتیجه برداشت و تولید حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ