- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احداث و راه‌اندازی دو جایگاه بالگرد ایمنی در پارس جنوبی

رئیس اچ اس ای ارشد، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از احداث و راه‌اندازی دو جایگاه بالگرد ایمنی در پارس جنوبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: احداث و راه‌اندازی دو جایگاه بالگرد ایمنی در پارس جنوبی

به گزارش” عسلویه نیوز” حسن آخوندی در جمع مدیران و فعالان HSE شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس اظهار داشت: رعایت ایمنی و مسایل زیست‌محیطی در مناطق عملیاتی اهمیتی بسیار زیاد دارد و این امر در پارس جنوبی بسیار لازم است.

رئیس اچ اس ای ارشد، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از احداث و راه‌اندازی دو جایگاه بالگرد ایمنی در پارس جنوبی خبر داد و افزود: این دو جایگاه با هدف تقویت فعالیت‌های امدادرسانی و بهبود وضعیت ایمنی حوزه عملیاتی منطقه ویژه پارس احداث می‌شود.

آخوندی با اشاره به اهمیت تجهیز و تقویت HSE این حوزه عملیاتی گفت: مصوبه خرید ۱۱ خودرو پیشرفته آتش‌نشانی اخذ شده که مناقضه خرید این تعداد خودرو هفته آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مجوز ایجاد ۲ ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه پارس جنوبی و یک ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه پارس کنگان و همچنین احداث دو جایگاه بالگرد در منطقه ویژه پارس صادر شده است.

آخوندی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای بهبود وضعیت بهداشت و ایمنی کارکنان سازمان منطقه ویژه پارس یادآور شد: واکسیناسیون بخشی از کارکنان در دستور کار مدیریت HSE قرار گرفته است؛ ضمن اینکه نظارت بر تمامی خوابگاه‌ها و رستوران‌های منطقه با هدف ارتقای سلامت محیط خوابگاهی و غذای مصرفی کارکنان نیز انجام می‌شود.

رئیس اچ اس ای ارشد، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه حوزه کاری HSE بسیار گسترده است تصریح کرد: طبق قانون وزارت نفت، در مواقع بروز بحران تمامی کارکنان صنعت نفت موظفند پیش از رسیدن نیروهای ایمنی اقدامات ایمنی مورد نیاز را انجام دهند.

آخوندی درباره همکاری و تعامل با محیط‌های پیرامونی در زمینه خدمات‌رسانی به واحدهای ایمنی شهرهای اطراف منطقه ویژه پارس اضافه کرد: سازمان‌های آتش‌نشانی شهرهای عسلویه، سیراف، نخل تقی و کنگان تحت پوشش سازمان قرار دارند.

وی یادآور شد: اچ اس ای منطقه ویژه پارس بر به‌کارگیری نیروهای بومی تاکید دارد و بر اساس آمار موجود بیش از ۷۱ درصد از نیروهای HSE موجود در این منطقه بومی هستند.