- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

درمان رایگان کودکان استثنایی در شهرستان جم

رئیس شبکه بهداشت جم گفت: درمان رایگان کودکان استثنایی و کودکان ناتوان جسمی و ذهنی در این شهرستان از برنامه‌های این شبکه است.

خبرگزاری فارس: درمان رایگان کودکان استثنایی در شهرستان جم

به گزارش “عسلویه نیوز”  احمد قاسمی در آیین برگزاری مراسم هفته سلامت کودک در جم اظهار داشت: توجه به سلامت کودکان امری لازم و ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کودکان فرداسازان میهن اسلامی هستند و باید نسبت به پرورش استعدادهای این عزیزان اهتمام ورزیم.

رئیس شبکه بهداشت جم از تحصیل ۴۵ کودک ناتوان جسمی و ذهنی در جم خبر داد و خاطر نشان کرد: درمان رایگان کودکان استثنایی و کودکان ناتوان جسمی و ذهنی در این شهرستان از برنامه‌های این شبکه است.

مدیر مدرسه استثنایی بلال نیز ضمن معرفی کادر مدرسه و سوابق اجرایی آن به ارائه توضیحاتی درباره مشکلات عمده کودکان پرداخت.

محمد خلیلی ضمن قدردانی از حضور مسئولین اظهار داشت: عمده‌ترین مشکلاتی که کودکان این مدرسه ضمن داشتن مشکلات جسمی و روحی خاص با آن روبه‌رو هستند، بحث کمبود فضای فیزیکی، نامناسب بودن ساختمان فیزیکی مدرسه و کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز این عزیزان است که در این زمینه نیازمند همراهی و توجه ویژه مسئولین ذیربط سطح شهرستان هستیم.

وی تعداد دانش‌آموزانی که در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند را ۴۵ نفر خواند که به طور عمده دارای مشکل نابینایی، کم‌شنوایی، مشکلات تکلم، عقب‌ماندگی ذهنی و نقص توجه هستند و به دلیل کمبود فضا و امکانات لازم، دانش‌آموزانی با چند مشکل جسمی و روحی مختلف ناچارند در یک کلاس آموزشی یکسان بنشینند.

خلیلی یادآور شد: مسئولان باید توجه لازم را به مشکلات کودکان استثنایی داشته باشند تا این عزیزان در محیطی آرام رشد کنند و بتوانند در جامعه فردی مفید باشند.