- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مسئولان نسبت به ترویج ازدواج آسان اهتمام ورزند

امام جمعه برازجان گفت: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین نمونه ازدواج است و مسئولان باید نسبت به ترویج ازدواج آسان اهتمام ورزند.

خبرگزاری فارس: مسئولان نسبت به ترویج ازدواج آسان اهتمام ورزند

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با اشاره به لزوم پرهیز از گناهان کبیره به تجسس اشاره کرد و اظهار داشت: تجسس یک بلای اجتماعی است که باعث هتک حرمت افراد و ریختن آبروی انسان‌ها می‌شود.

وی افزود: اگر کسی ناخواسته هم از عیوب دیگران مطلع شد باید آن را بپوشاند و احادیث و آیات زیادی در مذمت عیب‌جویی و تجسس آمده و همه ما باید با رعایت اخلاق اسلامی در مسیر مستقیم و صحیح حرکت کنیم.

امام جمعه برازجان در ادامه به ۲۹ ذی‌القعده سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام محمدتقی(ع) دارای ویژگی‌های ارزشمندی است و به فرموده امام رضا(ع) ایشان صادق و صابر بود و نور چشم مؤمنان است.

وی اضافه کرد: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین نمونه ازدواج است و مسئولان باید نسبت به ترویج ازدواج آسان اهتمام ورزند.

امام جمعه برازجان به ۲۳ مهر سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی اشاره کرد و افزود: این ترورها نشان‌دهنده برملا شدن ادعاهای دروغین غربی‌ها در مبارزه با تروریسم است و از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد به شهادت رسیدن شخصیت‌های برجسته نظام توسط منافقان و تروریست‌ها هستیم.

مصلح با انتقاد از آمریکا در خارج کردن منافقان از لیست تروریسم خاطر نشان کرد: این اقدامات با ادعاهای آمریکا در مبارزه با تروریسم تناقض دارد.

وی در ادامه به هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و اذعان داشت: تربیت صحیح در مدرسه مستلزم همکاری مطلوب اولیا و مربیان است و باید این پیوند را تقویت کنیم.

امام جمعه برازجان به روز تربیت‌بدنی و ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند که ” خداوند بر انسان حقی دارد و جسم انسان نیز بر انسان حقی دارد و ورزش کردن موجب سلامت جسم می‌شود”.

مصلح خاطر نشان کرد: دوری از مواد مخدر، تحرک و ورزش و تغذیه صحیح از مهم‌ترین شیوه‌های سلامتی انسان است.

وی به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و ابراز داشت: این سفر دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشت و وحدت مردم در استقبال از مقام معظم رهبری ستودنی است.

مصلح گفت: پیوند بین رهبری و مردم از مهم‌ترین مسایلی است که همواره شاهد آن هستیم و در خراسان شمالی مردم این مسئله را به خوبی اثبات کردند.

وی به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه‌شناسی مردم و مسئولان، هوشیاری در برابر دسیسه‌های دشمن، کار و همدلی و افزایش بصیرت از مهم‌ترین تاکیدات مقام معظم رهبری به مردم و مسئولان بوده است.