بیش از ۳۷۰ معلم غیربومی عسلویه تقاضای انتقال به مناطق دیگر را دارند
تاريخ ارسال خبر : 13 اکتبر 2015 | ساعت 21:48 | کد خبر: 34113 | sv226 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان عسلویه گفت: ۳۷۱ معلم غیربومی عسلویه تقاضای انتقال به مناطق دیگر را دارند.سنگی فر

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” سید علیرضا ایاز سنگی‌فرد بعد از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش عسلویه اظهار داشت: عسلویه از مناطق مهم و تاثیرگذار در کشور است و توجه به محیط پیرامونی و افزایش امکانات و تجهیزات به ویژه در حوزه آموزشی باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی افزود: تعداد معلمان بومی شهرستان عسلویه بسیار کم است و بخش عظیمی از معلمان شهرستان عسلویه را معلمان غیربومی تشکیل می‌دهند که باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان عسلویه با بیان اینکه ۳۷۱ معلم غیربومی عسلویه تقاضای انتقال به مناطق دیگر را دارند خاطرنشان کرد: اشتغال بیش از ۳۷۱ معلم غیربومی در عسلویه مهم‌ترین چالش پیش روی این منطقه آموزشی است زیرا همه این معلمان به دلیل کمبود امکانات رفاهی، شرایط سخت و هزینه‌های بالای زندگی درخواست انتقال به مناطق دیگر دارند.

سنگی‌فرد تصریح کرد: کمبود معلمان بومی و کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی بر روی کیفیت تعلیم و تربیت در این منطقه تاثیر بسزایی گذاشته و امیدوار هستیم این مشکل با تدابیر مسئولان مرتفع شود.

وی یادآور شد: کمبود مدارس نمونه و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نیز از دیگر مشکلات شهرستان عسلویه است که امیدوار هستیم در مدت کوتاهی رفع شود.

رئیس آموزش و پرورش عسلویه از جذب معلمان بومی در مدارس عسلویه خبر داد و گفت: با اختصاص سهمیه ویژه در آزمون استخدامی فرهنگیان و پذیرش دانشجویان بومی عسلویه در دانشگاه فرهنگیان زمینه برای استخدام معلمان بومی در این منطقه فراهم می‌شود.

سنگی‌فرد تاکید کرد: بر اساس آمار موجود در شرایط کنونی بیش از ۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۳۵۳ کلاس درس و ۹۵ مدرسه در شهرستان عسلویه به تحصیل اشتغال دارند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ