- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تغییرات در فرمانداری ها

لیان: در حالی که دو ماه از انتصاب محمدحسین جهانبخش در استانداری بوشهر می گذرد، خبرها حاکی از آن است که استاندار جدید برنامه ویژه ای برای تغییرات در استانداری و مدیریت های اجرایی استان مدنظر دارد. در این برنامه قرار است فرمانداران شهرستان های مختلف استان تغییر کرده و استراتژی بر مبنای انتصاب فرمانداران غیربومی، کارآمد و همسو با دولت استوار گردد.
بر پایه همین خبر شنیده شد عبدالرسول زارع بخشدار فعلی بندر امام حسن به عنوان فرماندار جدید تنگستان معرفی می شود. با بازنشستگی عبداله ستارپناهی فرماندار دیلم، اسماعیل کاظمی معاون فرماندار تنگستان اصلی گزینه جایگزین ستارپناهی است. ضمن این که در روزهای اخیر از ملک زاده معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری گناوه نیز به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای فرمانداری دیلم نام می برند. براساس اخبار رسیده استاندار بوشهر تمایلی به ادامه فعالیت تبرکی در فرمانداری کنگان ندارد و گویا وی بزودی بازنشسته خواهد شد. از امیرحسین محتشم مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی بوشهر به عنوان اصلی ترین گزینه اصولگرایان و استانداری برای مسئولیت فرمانداری قطب انرژی ایران «کنگان» نام می برند. با انتقال رضا جمشیدی فرماندار سابق دشتی به اداره کل تربیت بدنی استان، این شهرستان که چند ماهی است با سرپرستی زارعی معاون فرمانداری اداره می شود، بزودی با انتصاب سیدعلی هاشمی معاون فرماندار دیر و بخشدار سابق بردخون، صاحب فرماندار جدید خواهد شد. پیش از این از کامبیز یوسفی فرماندار سابق جم در دولت نهم و بخشدار سابق بردخون برای تصدی فرمانداری دشتی نام برده می شد.
غلامحسین زارعی فرماندار موفق دشتستان که که رتبه پنجم کشوری را در بین ۳۰۰ فرمانداری کشور در ارزیابی اخیر وزارت کشور به دست آورده است با انتصاب به عنوان فرماندار یکی از شهرهای جنوبی کشور، استان بوشهر را ترک می کند. گفته می شود تیمور یزدان شناس فرماندار فعلی گناوه، گزینه پیشنهادی برخی اصولگرایان برای اداره این شهرستان است. با تغییرات در فرمانداری دشتستان و گناوه، احتمال انتصاب خسروی فرماندار فعلی دیر به عنوان فرماندار گناوه وجود دارد.
از آنجا که استاندار تغییر فرماندار بومی را به عنوان یک اصل در برنامه های خود مدنظر دارد، تغییر جعفر پورکبگانی فرماندار فعلی بوشهر جدی است. طبق اخبار واصله با چندین نفر از نیروهای شاخص اصولگرای استان برای پذیرش فرمانداری بوشهر مذاکراتی انجام شده است. هنوز خبری در مورد استفاده یا عدم استفاده از جعفر پورکبگانی در دولت دهم منتشر نشده است. امّا خبرهایی حاکی از انتصاب احمد جعفری نسب بخشدار فعلی دلوار به عنوان معاون برنامه ریزی فرمانداری بوشهر است.
آن چه در تغییرات جدید مطرح می شود، انتصاب نیروهای جدید و توانمند در فرمانداری ها است. به نظر می رسد استاندار جدید که در خراسان شمالی فرمانداران جوان و حتی در سن ۲۹ سالگی را نیز به چرخه مدیریت ارشد کشور وارد کرده است، در نظر دارد در استان بوشهر در سطح فرمانداری دست به جوان گرایی زده و تغییراتی در این حوزه انجام دهد.
بر پایه خبرهای دریافتی فرمانداران تنگستان و دیر در انتظار صدور یک مسئولیت توسط وزیر کشور می باشند و سایر تغییرات از طریق حوزه معاونت سیاسی – امنیتی استانداری در حال انجام است.