- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه: هنر باید اهداف بلند شهدا را انعکاس دهد

حجت الاسلام محمد گنجی تصریح کرد: بنیانگذار ارزش های اصیل انقلاب شهدای عزیز بودند و ما باید آن ارزش های را پاس بداریم و در قالب هنر، اهداف بلند آنان را انعکاس دهیم.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، امام جمعه عسلویه در مراسم اختتامیه نخستین همایش تئاتر نگین خلیج فارس، از تلاش منطقه ویژه در برگزاری این همایش تقدیر کرد و با اشاره به دیدگاه امام راحل (ره) یاد آور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی شهادت را هنر مردان خدا نامید و بالاترین هنر را جهاد در راه خدا و تلاش انسان ها برای خود سازی و ساختن جامعه خود بر مبنای ارزش های دینی می دانست.

حجت الاسلام گنجی با بیان اینکه جمهوری اسلامی فرهنگ و هنر را از فضای مشمئز کننده آن روزهای رژیم سلطنتی دور کرد و غنا بخشید، با اشاره به انتقادهای حضرت امام (ره) به سینما، تئاتر و دیگر هنرهای پیش از انقلاب، ادامه داد: انتقادهای حضرت امام (ره) به دلیل درون مایه فاسد و اغراض آلوده و به پیرو آثار زیان بار اخلاقی و اجتماعی هنر در آن زمان بوده است.

وی تصریح کرد: حضرت امام (ره) می کوشید تا این هنرها از «ابتذال»، به «تعهد» و از «غفلت آفرینی»، به «بیدارگری» دگرگونی یابد و چندین بار، در مصاحبه های پیش از انقلاب، درباره سینما، تئاتر و هنر تاکید می کردند ما با هنر مخالف نیستیم، بلکه با فساد مخالفیم.

حجت الاسلام گنجی، تصریح کرد: رمز ماندگاری همه ما و کارها و اعمال ما، ایمان به خدا و توکل به او و توجه به ذات باری تعالی است و هنرمندان عزیز باید در مسیر فعالیت هنری خود، این اصل مهم را در سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند تا جامعه متاثر از آن هنر و هنرمند، منطبق بر ارزش های الهی واقع شود.

همایش تئاتر نگین خلیج فارس در دوازدهمین سالروز تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با هدف حمایت از توانمندی ها و استعدادهای جوان استان بوشهر در حوزه های مختلف هنر نمایش، به مدت سه روز از ۱۸ تا ۲۰ مهر، برگزار شد.

در این همایش هشت گروه نمایشی استان بوشهر از شهرستان های دیلم، گناوه، بوشهر، خارگ، دیر و کنگان و جم، که آثار آنان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، پس از بررسی و بازبینی انتخاب شده بود، شرکت داشتند و آثار خود را به صورت اجرای آزاد نمایش دادند.