- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مساحت تهران ۷۰ هزار هکتار است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه مساحت تهران ۷۰ هزار هکتار است گفت: بیش از ۱۴ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد.

خبرگزاری فارس: مساحت تهران ۷۰ هزار هکتار است/بیش از ۱۴ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران

علیرضا جاوید در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با بیان اینکه تهران بر روی ۳ گسل واقع شده است، گفت:با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط در پی افزایش کیفیت ساخت و ساز در تهران هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به سمت ایجاد اولویت در ساخت و ساز املاک واقع در بافت فرسوده حرکت کرده است،گفت: کیفیت ساخت و ساز یکی از اولویت‌هاست.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت وقوع زلزله چه میزان از واحدهای مسکونی در تهران تخریب می‌شود،گفت: آخرین مطالعات انجام شده در این زمینه در دهه ۷۰بوده که مشاور جایگاه آن را انجام داده است و اخیراً هم مرکز تحقیقات مسکن وزارت مسکن و شهرسازی مطالعاتی انجام داده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که اعلام شده در صورت وقوع زلزله ۶۰ درصد زیر آوار مانده‌ها در ۲ ساعت اول می‌میرند، گفت: این بحث تخصصی است و از مدیریت بحران پیگیری کنید.

وی در خصوص میزان بافت‌های فرسوده در تهران گفت: ۳۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که فکر کنم با بررسی‌های دوباره‌ای که انجام می‌شود به بیش از ۴ هزار هکتار برسد.

جاوید ادامه داد: نزدیک به۱۴  هزار و  ۸۰۰هکتار بافت ناپایدار وجود دارد که در بررسی‌های مجدد به حدود ۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه کل مساحت شهر تهران حدود ۷۰ هزار هکتار است گفت:حدود ۷ درصد آن بافت فرسوده و ۳۰ درصد آن بافت ناپایدار است.