ساخت پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی ۸۰ درصد پیشرفت دارد
تاريخ ارسال خبر : 14 اکتبر 2014 | ساعت 13:26 | کد خبر: 32157 | sv74 | چاپ این مطلب

مدیر عامل شرکت پتروپارس گفت: ساخت پالایشگاه فاز ۱۹ میدان گازی پارس جنوبی ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش “عسلویه نیوز”  به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدجواد شمس اظهار داشت: هم‌اکنون ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی و روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز، معادل ۵۰۰ میلیون دلار از سکوی A فاز ۱۲ پارس جنوبی ارز تولید می‌شود.

وی افزود: امسال عملیات ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه فاز ۱۲ میدان پارس جنوبی به پایان می‌رسد.

مدیر عامل شرکت پتروپارس با بیان اینکه عملیات اجرایی زیادی در پالایشگاه فاز ۱۲ پارس جنوبی باقی نمانده اضافه کرد: هم‌اکنون همه واحدهای پالایشی این فاز در حال راه‌اندازی است و در ماه جاری واحد سولفورزدایی این پالایشگاه نیز کار خود را آغاز خواهد کرد.

شمس تصریح کرد: از مجموع همه چاه‌های دریایی این فاز هم‌اکنون تنها حفاری سه حلقه چاه در سکوی B این فاز باقی مانده است، براساس برنامه‌ریزی انجام شده این سکو با هفت حلقه چاه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: عملیات تکمیل حفاری چاه‌های سکوی C فاز ۱۲ پارس جنوبی نیز هم‌اکنون به پایان رسیده است.

شمس با بیان این که هم‌اکنون فاز ۱۹ میدان گازی پارس جنوبی بیش از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در صورت تامین منابع مالی توسط شرکت نفت و گاز پارس تولید گاز شیرین در پالایشگاه این فاز از سال آینده آغاز می‌شود.

این مسئول با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت پالایشگاه فاز ۱۹ میدان گازی پارس جنوبی اظهار داشت: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این پالایشگاه نسبت به سایر پالایشگاه‌های فازهای در دست ساخت پارس جنوبی پیشتر است.

مدیر عامل شرکت پتروپارس از انعقاد قرار داد میان شرکت سپانیر و شرکت پتروپارس برای حفاری چاه‌های یکی از سکوهای فاز ۱۲ پارس جنوبی خبر داد و گفت: هم‌اکنون عملیات حفاری این سکو با شتاب در دست اجراست.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ