- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نمایشی که دل سید حسن نصرالله را برد

«ابو احمد قصیر» مستندساز لبنانی از استقبال سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان از اجرای نمایش «شب آفتابی» در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شب آفتابی، «ابواحمد قصیر» سازنده مستند جنگ ۳۳ روزه با بیان اینکه در هیچ کشور مسلمانی نظیر چنین نمایشی را مشاهده نکرده است، گفت: فیلمبرداری از این اثر فاخر و نمایش آن در دیگر کشورهای اسلامی قطعاً با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته یک نسخه تصویری از نمایش شب آفتابی را با خود به لبنان بردم و به رهبر مقاومت اسلامی تقدیم کردم. سیدحسن نصرالله پس از مشاهده آن، خواستار نمایش شب آفتابی در لبنان شد، اما وقوع جنگ ۳۳ روزه، نمایش آن را به طور موقت به تأخیر انداخت.

قصیر با اعلام این مطلب که چنین نمایشی، درس بزرگی به همه مسلمانان جهان می‌دهد، تصریح کرد: شب آفتابی، گذری بر تاریخ دارد و تماماً جنگ خیر و شر است. این نمایش با گذر از دوره‌های تاریخی به زمان معاصر می‌رسد و به مسلمانان می‌گوید شما در این مقطع هستید و ظهور منجی(عج) نزدیک است، خود را با آن همراه سازید و از بت‌ها و کانون‌های قدرت و فساد فاصله بگیرید.

«شب آفتابی» نمایش تلفیقی به کارگردانی بهزاد بهزادپور است که امسال یازدهمین سال خود را پشت سر می‌گذارد. مخاطبان در این برنامه که تا ۱۹ آبان در بوستان ولایت برگزار می‌شود، سفری به اعماق تاریخ خواهند داشت، به گونه‌ای که با گذر از دیوار زمان و مکان، وقایع و اتفاقات و برش‌هایی از تاریخ را به شکلی زنده و واقعی در اطراف خود می‌بینند.