- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آموزش اشتغال به ۵۱۱ مددجو در دشتستان

شهردار سیراف گفت: در نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های مختلف سیراف باید از اسم مفاخر و بزرگان علمی و ادبی این شهر نیز بهره بگیریم تا همگان به ماهیت و اصالت چنین شخصیت‌هایی آگاهی پیدا کنند.

خبرگزاری فارس: استفاده از نام مفاخر و بزرگان در نامگذاری خیابان‌های سیراف

به گزارش “عسلویه نیوز” وحید واعظی صبح امروز در نشست کمیسیون نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های سیراف اظهار داشت: بندر سیراف قدمت بسیار زیادی دارد و دارای فرهنگی غنی و ارزشمند است که باید نسبت به زنده نگه داشتن این نام اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به لزوم نامگذاری مناسب و شایسته بر کوچه‌ها و خیابان‌ها افزود: در این جلسه حاضرین نام‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند تا بتوانیم نامگذاری معابر و خیابان‌های جدید منتهی به پارک ساحلی بنگسار و فرعی‌های موجود را انجام دهیم.

شهردار سیراف خاطرنشان کرد: در نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های مختلف باید از اسم مفاخر و بزرگان علمی و ادبی این شهر نیز بهره بگیریم تا همگان به ماهیت و اصالت چنین شخصیت‌هایی آگاهی پیدا کرده و نسبت به آن هوشمندانه رفتار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر این نامگذاری‌ها براساس اصالت تاریخی و فرهنگی با تکیه بر مفاخر منطقه‌ای انجام نشود بزرگان و شخصیت‌های افتخارآفرین شهر ما آرام آرام به باد فراموشی سپرده می‌شوند و دیگر زمانی از نام و اسم آنها خبری نیست.

واعظی با نام بردن از بزرگان شهر سیراف نظیر سردار حاج محمد صابر و زنده یاد حاج حسن کنگانی خاطر نشان کرد: اگر ما در نامگذاری کوچه‌ها، محلات و معابر و خیابان‌ها نامی از این بزرگان را انتخاب نکنیم و برنگزینیم شاید به مرور زمان این چهره‌ها از یادها رفته و دیگر در اذهان مردم نام و یادی از آنها باقی نماند.

وی در ادامه به تلاش شورای شهر سیراف برای توجه عادلانه و فکورانه به تمام مناطق شهر سیراف اشاره کرد و گفت: ما در مجموعه شهرداری سعی می‌کنیم در تمام برنامه‌ریزی‌های خود به ویژه آسفالت‌ریزی جدید، احداث فضاهای فرهنگی، تفریحی، آموزشی اولویت را به تمامی مناطق اطراف سیراف بدهیم تا مبادا در این زمینه همشهریان دچار نگرانی و ناراحتی و دغدغه‌ای شوند.

بخشدار مرکزی کنگان نیز اظهار داشت: یکی از سیاست‌های راهبردی شورای نامگذاری شهرداری سیراف توجه به مفاخر و افراد خوشنام منطقه است.

حجت‌الاسلام محمد بحرانی بیان کرد: ما در نامگذاری‌های خود با همکاری و نظارت شهرداری علاوه بر زنده کردن نام بزرگان و مفاخر هر شهر و منطقه تلاش می‌کنیم تا متناسب با خواست مردم نامی مناسب برگزیده و در قالب تابلو آن را معرفی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و جانبازان شهرستان کنگان و عضو شورای نامگذاری شهر سیراف نیز گفت: در کنار این نامگذاری‌ها باید از پیشنهادهایی که ریش سفیدان، هیئت امنا و برخی دیگر از صاحب نظران این شهر ارایه می‌کنند، استقبال کنیم.

محمد امیری دشتی افزود: ما در شورای نامگذاری از همه این افراد و نظرات آنها استفاده می‌کنیم و تلاش می‌کنیم نامی را برای کوچه‌ها و محلات این شهر تاریخی برگزینیم ک

ه در مرحله اول بیانگر هویت سیرافی‌ها بوده و در مرحله بعدی آن نام متعلق به منطقه و خیابانی خاص باشد